Eigenaren van de controversiële Waterfront Condo op Bali Hai Pier vragen om een ​​mogelijkheid om de bouw te hervatten in plaats van het gebouw te slopen

Pattaya –

Het bouwbedrijf achter de controversiële Waterfront Condo op Bali Hai Pier, in opdracht van sloop, heeft formeel een wederopbouwvergunning aangevraagd bij het stadhuis van Pattaya.

Veel lokale bewoners en toeristen hebben het kolossale 53 verdiepingen tellende condominium opgemerkt dat incompleet en verlaten staat bij de ingang van de Bali Hai-pier. Het verhaal speelt al vele, vele jaren. In plaats van hier het hele verhaal uit het verleden op te sommen, zullen we hieronder ons volledige diepgaande artikel geven waarin de geschiedenis van het appartement en zijn controversiële verleden wordt beschreven.

Het verhaal achter het verlaten Waterfront-appartement bij de Bali Hai-pier in Pattaya

In september vorig jaar drong de gemeenteraad van Pattaya aan op juridische stappen en sloop van het controversiële verlaten Waterfront condominium op Bali Hai Pier, zoals hieronder te zien is. Tegen het gebouw en de eigenaren is een wettelijk sloopbevel uitgevaardigd.

De gemeenteraad van Pattaya dringt aan op juridische stappen, sloop, tegen controversieel verlaten Waterfront condominium op Bali Hai Pier

Het laatste openbare nieuws over het Waterfront-appartement was eind november 2020, waarin de burgemeester van Pattaya, Sonthaya Khunplume, zei dat hij van plan was het appartement zelf neer te halen met behulp van stadsbronnen als de betrokken bedrijven dat niet deden en ze achteraf te factureren. Het artikel hierover staat ook hieronder.

Pattaya City is van plan het verlaten Waterfront-appartement op Bali Hai Pier "ASAP" af te breken en te slopen en de eigenaren te factureren

Gisteren (9 oktober)th), de Bali Hai Construction Company namens de Bali Hai Company Limited, die eerder beweerde failliet te zijn vanwege alle rechtszaken rond het gebouw, heeft officieel een aanvraag ingediend voor wederopbouw van de stad Pattaya, ondanks de sloopopdracht, een enigszins verrassende wending na bijna een jaar zonder publiek nieuws. Achter de schermen hebben echter gecompliceerde rechtszaken en discussies plaatsgevonden over het appartement met gepassioneerde argumenten van alle kanten, volgens functionarissen van Pattaya City.

Het belangrijkste probleem met de Waterfront, en waarom het de bouw in 2014 "pauzeerde" was als volgt, overgenomen uit ons meest recente artikel over het appartement in november 2020:

“De ontwikkeling van het gebouw is al meer dan een decennium aan de gang en het gebouw stopte met de bouw na vele rechtszaken van particulieren en milieugroeperingen die beweerden dat het gebouw illegaal was en blokkeerde wat zij het geliefde gezichtspunt vanaf de Pattaya-heuvel noemden, evenals naar verluidt vertroebelde het zicht op een belangrijk gedenkteken voor een beroemde admiraal en koninklijke prins, Abhakara Kiartivongse - Prins van Chumphon, die naar verluidt veel Thaise mensen beledigde. Het bedrijf achter het gebouw heeft ondertussen herhaaldelijk beweerd dat al hun papierwerk en vergunningen legaal waren geclaimd.”

Deze rechtszaken en nu al acht jaar heen en weer drama tussen meerdere partijen, dat goed wordt samengevat in de eerder gelinkte artikelen, blijven op obstakels stuiten. De Waterfront staat onder een wettelijk sloopbevel, maar de vraag wie en hoe het gebouw zou neerhalen houdt de situatie nu al een jaar op, aldus het stadhuis van Pattaya., terwijl het gebouw blijft wat veel buurtbewoners een enorme doorn in het oog noemen.

Het bedrijf Bali Hai Construction verklaarde in hun aanvraag voor een wederopbouwvergunning: dat ze bereid zijn meerdere verdiepingen van het gebouw te slopen om te voorkomen dat het uitzicht vanaf het uitkijkpunt van Pattaya wordt geblokkeerd en milieugroeperingen worden beledigd. Ze zijn ook bereid om zorgen over extra verkeer weg te nemen door verbindingen met nabijgelegen wegen aan te leggen. TPN-media merkt echter op dat het slopen van slechts acht verdiepingen, zoals voorgesteld in het recente papierwerk dat door de stad is vrijgegeven, het uitzicht dat wordt geblokkeerd vanaf het uitkijkpunt van Pattaya niet wezenlijk zou veranderen, volgens meerdere lokale milieugroeperingen.

Op dit moment zeiden ambtenaren van de stad Pattaya echter dat ze niet kunnen toestaan ​​dat de Bali Hai Construction Company de bouw onmiddellijk hervat, omdat zij de Building Control Act niet volgt. Het voorste deel van het gebouw, dat zich naast de Bali Hai Pier bevindt, is volgens het stadhuis van Pattaya aan beide kanten niet verbonden met de openbare weg en maakt ook inbreuk op openbaar terrein. Volgens het stadhuis van Pattaya zouden deze beide factoren het gebied met verkeersproblemen doen verzanden. De Bali Hai Construction Company heeft eerder de bewering betwist dat ze inbreuk maken op openbaar terrein, hoewel dit afhangt van het feit of men de afstand meet van het gebouw tot de zee of van het gebouw tot het einde van de pier, zoals sommige milieugroeperingen eerder beweerden.

Zoals eerder vermeld, heeft Pattaya City al opdracht gegeven om het gebouw te slopen en heeft het wettelijke goedkeuring gekregen, maar vanwege meerdere problemen met vragen over hoe het gebouw veilig kan worden afgebroken en, belangrijker nog, over wie verantwoordelijk zou zijn voor de kosten, de sloop is nog niet gebeurd, ondanks dat het officieel meer dan een jaar geleden is besteld.

Ambtenaren van de stad Pattaya verklaarden ook dat het juridisch onduidelijk is of het verzoek om een ​​wederopbouwvergunning kan worden gedaan nadat het sloopbevel is uitgevaardigd. Er zijn ook, zoals vermeld in de artikelen waarnaar hierboven wordt verwezen, tientallen rechtszaken aanhangig tussen huurders die vooraf voor een appartement hebben betaald en de eigenaren van het onroerend goed die het proces kunnen bemoeilijken. Thaise bewoners op sociale media, nadat ze het nieuws hadden vernomen dat de eigenaren van het gebouw toestemming probeerden te vragen om opnieuw met de bouw te beginnen, leken vrijwel universeel tegen te zijn, zo blijkt uit de opmerkingen die het TPN-team van de ene op de andere dag las, waarbij enkele van de betrokkenen bij lokale milieugroeperingen poseerden. om mogelijk meer rechtszaken aan te spannen om dergelijke acties te blokkeren.

Voorlopig lijkt het erop dat het gebouw verstrikt zal blijven in een gecompliceerde, complexe en schijnbaar eindeloze juridische nachtmerrie zonder een roadmap, merkt TPN-media op.

=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-

Vergeet je niet te abonneren op onze nieuwsbrief en ontvang al ons nieuws in één spamvrije dagelijkse e-mail Klik hier! OF, vul hieronder je e-mailadres in!

Inschrijven
Goongnang Suksawat
Goong Nang is een nieuwsvertaler die al vele jaren professioneel voor meerdere nieuwsorganisaties in Thailand heeft gewerkt en al meer dan vier jaar voor The Pattaya News heeft gewerkt. Is voornamelijk gespecialiseerd in lokaal nieuws voor Phuket, Pattaya, en ook wat nationaal nieuws, met de nadruk op vertaling tussen Thais naar Engels en het werken als tussenpersoon tussen verslaggevers en Engelssprekende schrijvers. Oorspronkelijk afkomstig uit Nakhon Si Thammarat, maar woont in Phuket en Krabi, behalve wanneer hij tussen de drie pendelt.