Pattaya, Thailand-
Het volgende is een persbericht van de Father Ray Foundation en haar partners. Hun uitspraken en gedachten zijn van henzelf.
De in Pattaya gevestigde Redemptorist Foundation for People with Disabilities, voorheen onderdeel van de Father Ray Foundation en plaatselijk bekend als MahaThai, verwelkomde onlangs prof. dr. Narumon Pinyosinwat, plaatsvervangend minister van Arbeid, om de openingsceremonie te leiden van een nieuw callcenter voor de nationale huishoudwinkel, ThaiWatsadu.
De Thaise wet vereist dat alle publieke en private organisaties op elke honderd werknemers ten minste één persoon met een handicap in dienst nemen. Deze wet uit 2007, sectie 33 van de 'Persons with Disabilities Quality of Life Promotion Act', vereist ook dat gehandicapte werknemers worden behandeld als gelijken met al het andere personeel.
Veel bedrijven hebben echter niet de faciliteiten om rolstoelgebruikers of mensen met mobiliteitsproblemen te huisvesten of weten wat mensen met een beperking kunnen en kunnen.
Het callcenter van ThaiWatsadu staat niet op zichzelf. De Foundation heeft grote bekende bedrijven aangemoedigd om callcenters te openen en mensen met een handicap in dienst te nemen. Er zijn verschillende andere callcenters op dezelfde locatie. Power buy, AIS Telecommunications, AXA Life Insurance en de 1479 Hotline, en 100% van al het personeel leeft met een handicap, en ze ontvangen hetzelfde salaris en voordelen als andere personeelsleden van hetzelfde bedrijf.
De staatssecretaris bezocht ook het Technologisch College voor Mensen met een Handicap, waar ze studenten ontmoette die verschillende cursussen volgen, waaronder Programmeren, Computerzaken en Elektronica.