Recordjaar voor Central Retail: winst in 2023 bereikt 8,016 miljoen THB, een stijging van 12%, met dividenden van 0.55 THB per aandeel, 15% hoger dan vorig jaar
Bangkok, 29 februari 2024– Dhr. Yol Phokasub, Chief Executive Officer van Central Retail CorporationNaamloze vennootschapof CRC kondigde aan: “Central Retail heeft in 2023 groot zakelijk succes geboekt, met een recordhoge omzet van THB 248,688 miljoen (+5% op jaarbasis) EBITDA THB 32,436 miljoen (+8% op jaarbasis) met een nettowinst van THB 8,016 miljoen (+12% op jaarbasis).
Het bedrijf streeft ernaar indrukwekkende dividenden van THB 0.55 per aandeel uit te keren aan zijn aandeelhouders, wat 15% hoger is dan het voorgaande jaar, waarvoor de goedkeuring nog in behandeling is op de jaarlijkse algemene vergadering. Deze uitstekende resultaten zijn een weerspiegeling vanHet robuuste ecosysteem van Central Retail dat zowel adaptief als veerkrachtig is om zakelijke uitdagingen het hoofd te bieden, gestelde doelen te overtreffen en gezonde financiën te behouden. Central Retail sluit het jaar met vertrouwen af op een nieuw hoogtepunt en blijft zijn #1-positie als de Next-Gen Omni Retailer en Wholesaler in elke bedrijfscategorie versterken.
Naast het realiseren van uitzonderlijke bedrijfsgroei blijft Central Retail zich inzetten voor het stimuleren van zinvolle duurzaamheidsinitiatieven ten behoeve van de samenleving en het milieu, waardoor de levens van alle belanghebbenden worden verrijkt. Het afgelopen jaar heeft het bedrijf zijn toewijding aan goed ondernemingsbestuur opnieuw bevestigd, door duurzaamheidsprincipes in te voeren in alle aspecten van zijn activiteiten. Als onderdeel van haar voortdurende inspanningen om de mondiale klimaatcrisis te bestrijden, heeft Central Retail haar gebruik van hernieuwbare energie aanzienlijk verhoogd, tot 15.7%. Dit is bereikt door de installatie van zonnecelsystemen in 136 vestigingen, wat heeft geresulteerd in een aanzienlijke vermindering van de uitstoot van broeikasgassen met ruim 50,000 ton.
“Central Retail blijft zich inzetten voor zakelijke uitmuntendheid in 2024, gedreven door de visie van “CRC OMNI-Intelligence.” Deze innovatieve aanpak heeft tot doel de detailhandel en groothandel te verheffen tot “The New Era of Brilliance” door AI naadloos te integreren in elk facet van het bedrijf. AI zal niet alleen het personeel meer mogelijkheden bieden door middel van bijscholing, maar ook dienen als een krachtig hulpmiddel om hypergepersonaliseerde Omni-ervaringen naar een hoger niveau te tillen voor klanten. Central Retail omarmt ons DNA van voortdurende ontwikkeling en aanpassing en is van plan de winkels te renoveren, samen met de uitbreiding van meer dan 40 nieuwe vestigingenin sleutelformaten in Thailand en Vietnam.
Daarnaast zal het bedrijf zich richten op het opschalen van B2B-activiteiten en het bevorderen van een diepere integratie met diverse gemeenschappen, het versterken van het netwerk en de klantwaarde op de lange termijn. Central Retail geeft prioriteit aan het welzijn van alle belanghebbenden en blijft zich inzetten voor het stimuleren van duurzame groei die aansluit bij onze merkdoelstelling ‘Central to Life’,”concludeerde meneer Yol.