Thailand ziet een stijging van de toeristische uitgaven tijdens de Chinese Nieuwjaarsperiode

PERSBERICHT:

BANGKOK, 8 februari 2024 – Uit gegevens van de toonaangevende mondiale reisaanbieder Trip.com Group blijkt dat Thailand een stijging van 44.3% in de totale reisuitgaven voor inkomende boekingen zal zien als de Chinese Nieuwjaarsfeestperiode (CNY) van dit jaar wordt vergeleken met de CNY-periode van 2023, met uitgaven voor uitgaande reizigers stijgen met 70.8%.

Een deel van de reden voor de hogere uitgaven kan te wijten zijn aan het feit dat Zuidoost-Aziatische toeristen langere reizen maken, waarbij in de CNY-periode van 2024 meer reizigers buiten Zuidoost-Azië (SEA) reizen. Vorig jaar vond 72% van de CNY-reizen intra-SEA plaats, maar dit is gedaald tot iets meer dan de helft (50.2%), terwijl de andere helft bestemmingen verder weg bezocht.

Het is misschien niet verrassend dat SEA-landen die feestdagen hebben voor Chinees Nieuwjaar (Singapore, Maleisië, Vietnam, Indonesië, de Filippijnen, Brunei) meer reizen zien tijdens de week van CNY dan landen die geen feestdagen in CNY hebben (Thailand, Cambodja, Laos , Myanmar). In de week van CNY zijn landen met feestdagen in CNY goed voor 69.1% van alle SEA-boekingen, tegenover 59% van alle SEA-boekingen in de week vóór CNY.

Nog twee trends die de markten doorkruisen zijn de verlenging van de boekingstermijnen en de populariteit van themaparken. Reizigers plannen hun reizen nu verder van tevoren, waarbij de boekingsperiode voor reizen vanuit Thailand ruim verviervoudigd is – van negen dagen naar 40 dagen – in deze CNY vergeleken met vorig jaar. Dit was vergelijkbaar met Maleisië, waar de boekingsperiode steeg van 12 dagen naar 51 dagen, terwijl Singapore een toename van tweeënhalf keer zag – van 18 dagen naar 46 dagen.

Ondertussen zijn themaparken de belangrijkste trekpleisters voor toeristen uit Zuidoost-Azië. Hong Kong Disneyland is de beste keuze voor reizigers uit Thailand, Singapore en Maleisië, met Universal Studios Japan; Disneyland Tokio; Universele Studio's Singapore; en Warner Bros Studio Tour Tokyo – The Making of Harry Potter vormen de rest van de vijf belangrijkste buitenlandse attracties van Thaise reizigers.

Mevrouw Diane Cui, General Manager van Trip.com Thailand, zei: “Vorige week hebben we samengewerkt met de Tourism Authority of Thailand om een ​​Super World Trip BOSS Live livestream-sessie te organiseren in Bangkok, die in één dag 100 miljoen THB aan GMV opbracht. We verwachten dat de reisindustrie in Thailand dit jaar haar gezonde herstel zal voortzetten, vooral met de recente ondertekening van de visumvrije reisovereenkomst tussen de Thaise en Chinese regering, en kijken ernaar uit om meer bezoekers van over de hele wereld te verwelkomen in dit prachtige land .”

Het voorgaande is een persbericht gepubliceerd met volledige toestemming en autorisatie van de organisatie(s) vermeld in het PR-materiaal en TPN-media. De uitspraken, gedachten en meningen van de bij het persbericht betrokken organisatie zijn geheel van henzelf en hoeven niet per se die van TPN media en haar medewerkers weer te geven.

Goongnang Suksawat
Goong Nang is een nieuwsvertaler die al vele jaren professioneel voor meerdere nieuwsorganisaties in Thailand heeft gewerkt en al meer dan vier jaar voor The Pattaya News heeft gewerkt. Is voornamelijk gespecialiseerd in lokaal nieuws voor Phuket, Pattaya, en ook wat nationaal nieuws, met de nadruk op vertaling tussen Thais naar Engels en het werken als tussenpersoon tussen verslaggevers en Engelssprekende schrijvers. Oorspronkelijk afkomstig uit Nakhon Si Thammarat, maar woont in Phuket en Krabi, behalve wanneer hij tussen de drie pendelt.