Update: EBM-voorzitter bespreekt incident, gele lijndiensten worden hervat met verbeterde inspecties

Samut Prakan-

Op 4 januari 2024 voerde de heer Keeree Kanjanapas, de voorzitter van Eastern Bangkok Monorail (EBM) Co Ltd., een inspectie uit op het onderhoudsdepot voor elektrische treinen van de Yellow Line en hield een toespraak om het vertrouwen van de passagiers te winnen.

Keeree verontschuldigde zich eerst voor het elektrische treinincident op de Gele Lijn waarbij een losgeraakt wiel een taxi raakte op Theparak Road, Samut Prakan. Na 30 jaar BTS-diensten te hebben geleverd, is veiligheid een prioriteit, op de voet gevolgd door comfort, aldus Keeree.

De teams onderzochten de exacte oorzaak van het incident, aangezien een soortgelijk incident zich ooit in China had voorgedaan. Er werd gemeld dat het productieproces of de structuur mogelijk het incident veroorzaakte, zei Keeree.


Het productiebedrijf had het kapotte geleidewiel al teruggestuurd en direct na het incident een nieuwe set apparatuur besteld. Meer dan 60% van de 1,080 geleide- en hoofdwielen was op het moment van schrijven geïnspecteerd, aldus Keeree.

Er kan echter niet worden gezegd dat toekomstige incidenten zich misschien niet zullen voordoen, maar naar zijn mening zou dit waarschijnlijk niet meer gebeuren, concludeerde Keeree.

Momenteel heeft EBM meer dan 30 elektrische treinen van de Gele Lijn in gebruik, waarvan er al 21 in gebruik zijn. Elke trein wordt geïnspecteerd, ook al zijn ze onlangs opengesteld voor het publiek. Na het incident zijn de Gele Lijndiensten zoals gewoonlijk beschikbaar, maar de frequentie zal elke 30 tot 55 minuten zijn in plaats van hun normale dienstregeling.

Inschrijven
Kittisak Phalaharn
Kittisak heeft een passie voor uitgaan, hoe zwaar het ook zal zijn, hij zal reizen met een avontuurlijke stijl. Wat zijn interesse in fantasy betreft, zijn detectivegenres in romans en sportwetenschappelijke boeken een deel van zijn ziel. Hij werkt voor Pattaya News als de nieuwste schrijver.