Analyse/advies: reisvraag hoog in Azië en duurzame opties moeten handig en betaalbaar zijn

BANGKOK: India komt naar voren als het gaat om het uiten van de wens om te reizen en hoewel er een sterke algemene wens is om duurzamer te reizen, zijn er kanttekeningen bij. 

Factoren zoals kosten en variatie van duurzame verblijven spelen een rol. Gemak en hoge tevredenheid zijn belangrijker dan duurzaamheid zelf, wat van invloed is op de vraag of duurzame intentie zich vervolgens vertaalt in actie, meldt TTG ASIA.
Het onderzoek in opdracht van Booking.com ondervroeg 11,000 reizigers uit 11 landen en gebieden in Azië en Oceanië tussen april en mei 2022, gecombineerd met hun eigen gegevens en inzichten van de afgelopen 25 jaar.
De APAC Travel Confidence Index van Booking.com geeft een uniek inzicht in het zelfvertrouwen van consumenten om de wereld opnieuw te verkennen, aldus de rapporten.
India loopt voorop met het meeste vertrouwen: 86% van de Indiase reizigers geeft aan van plan te zijn in de komende 12 maanden te reizen. Op de voet gevolgd door Vietnam.
Nu Azië begint te komen uit een aantal jaren van strikte grensafsluitingen en afsluitingen, tonen de resultaten een sterk verlangen om te reizen.
elders in Azië stonden China, Zuid-Korea, Taiwan en Japan lager op de index in termen van algemeen vertrouwen, hoewel de reisintentie van de respondenten boven de 60% bleef.
Singapore staat op de zesde plaats op de Travel Confidence Index, de belangrijkste factoren die van invloed waren op de positie van Singapore in de index waren onder meer een algemene afkeer van eventuele onderbrekingen van hun reizen (65%), het delen van persoonlijke informatie voor de volksgezondheid en veiligheid (57%) en personalisatie (45% ).
Als het erom ging te kijken hoe ver Singaporezen zouden reizen, gaf 69% van de respondenten aan dat ze van plan waren om reizen (tot acht uur vliegen) te maken naar populaire vakantiebestemmingen dichter bij huis, zoals Thailand en Indonesië, meldde TYG ASIA.

De wens om te reizen blijft over het algemeen groot onder reizigers in Azië-Pacific, waarbij het gemak van het plannen en boeken van reizen, evenals de kosten, de twee belangrijkste overwegingen zijn. Beiden scoorden consistent hoog in alle markten, ook al blijven de beperkingen in de regio versoepelen.
De wens om "gewoon weg te komen" (46%) kwam ook naar voren als de belangrijkste motivator om te reizen voor Azië-Pacific-consumenten na twee jaar lockdown en een snel evoluerend reislandschap; op de voet gevolgd door een "uitje om mentaal op te laden" voor 36% van de respondenten.
Voor Thailand waren dergelijke retraites de belangrijkste motivator voor een overweldigende 76% van de respondenten, een percentage dat veel hoger is dan in welke andere markt dan ook.
In de hele regio gaf slechts 13% aan dat werk voor hen een reden was om een ​​reis te boeken.

Volgens het Sustainable Travel Report 2022 van Booking.com bevestigt 81% van de reizigers wereldwijd dat duurzaam reizen belangrijk voor hen is.
India stond opnieuw bovenaan de index als het gaat om de intentie om duurzaam te reizen, waarbij 93% van de respondenten het eens was over het belang van het nemen van duurzame reisbeslissingen.
Maar voor reizigers uit Australië, Nieuw-Zeeland en Japan zijn kosten en een breed scala aan duurzame verblijfsopties belangrijke overwegingen bij het nemen van duurzame reisbeslissingen. Singapore toonde een sterk geloof in de noodzaak om prioriteit te geven aan duurzaam reizen, waarbij 77% van de respondenten het belang ervan aangeeft. Voor de Singaporese reiziger was echter een combinatie van een verscheidenheid aan duurzame opties die gemakkelijk toegankelijk zijn tegen een goede prijs van cruciaal belang.
Samen met duurzaamheidsmaatregelen die worden genomen door eigendommen die transparant worden weergegeven, zouden ze ver gaan om hen in staat te stellen duurzame reisbeslissingen te nemen. Cruises zien er echter depressief uit met slechts 9% van de respondenten die aangeeft er een te boeken.
Door: Andrew J. Wood, gastanalyse
Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/