PR: Kinderen in de meeste landen, waaronder Thailand, lopen een achterstand op in het onderwijs als gevolg van de pandemische schoolsluitingen en -beperkingen van COVID-19

BANGKOK– Schoolsluitingen hebben grote en aanhoudende schade toegebracht aan het leren en welzijn van kinderen. Uit een recent wereldwijd gezamenlijk rapport van UNESCO, UNICEF en de Wereldbank blijkt dat studenten in de meeste landen achterblijven in hun leerproces, vooral kinderen uit de armste gezinnen, op het platteland, kinderen met een handicap en de jongste kinderen.

  Bij de lancering van het wereldwijde rapport hebben UNESCO-assistent-directeur-generaal Onderwijs Stefania Giannini, UNICEF-directeur Onderwijs Robert Jenkins en Jaime Saavedra, algemeen directeur van de Wereldbank voor onderwijs, gezamenlijk een verklaring uitgegeven waarin landen worden opgeroepen hun inspanningen op te voeren om elk kind naar school te krijgen en dringend leerherstelstrategieën implementeren om kinderen te helpen leerverliezen in te halen die levenslange gevolgen kunnen hebben voor de gezondheid en het welzijn van kinderen, toekomstig leren en werk.

  "Met een gecombineerde 2 biljoen uur aan persoonlijk onderwijs dat verloren is gegaan door schoolsluitingen sinds maart 2020, hebben studenten in meer dan 4 in 5 landen een achterstand opgelopen in hun leerproces", aldus de verklaring. “Basis, fundamentele vaardigheden waarop elk aspect van het onderwijs is gebouwd, zijn in veel landen uitgewist. Kinderen zijn vergeten hoe ze moeten lezen en schrijven; sommige zijn niet in staat om letters te herkennen. Kinderen die op het punt stonden om voor het eerst naar school te gaan, hebben nooit de kans gekregen om deze vaardigheden te leren, aangezien voorschools onderwijs in de meeste landen is verdwenen.”

  “Er is meerdere keren alarm geslagen. Zes maanden na de pandemie, met een gebrek aan toegang tot leren op afstand, wisten we al dat ten minste een derde van de schoolkinderen wereldwijd volledig was afgesneden van hun opleiding. We wisten dat zo'n 24 miljoen kinderen en jongeren het risico liepen helemaal uit te vallen. We wisten dat kinderarbeid en kindhuwelijken zouden toenemen. En toch wordt er niet genoeg gedaan om kinderen te helpen herstellen wat ze verloren hebben.” de verklaring toegevoegd.

  In Thailand zijn miljoenen kinderen getroffen door langdurige schoolsluitingen, met name de meest kwetsbaren die geen toegang hebben tot online leren. Volgens een onderzoek van het National Statistical Office in 2020 was bijna de helft van de gezinnen in Thailand niet klaar voor online leren; 51 procent had geen toegang tot apparaten voor online leren; 26 procent had geen internettoegang voor online leren en 40 procent van de ouders en verzorgers zei dat ze geen tijd hadden om toezicht te houden op het online leren van hun kinderen.

  Ondanks inspanningen om de toegang tot sneller internet te verbeteren, meer technologie te integreren en de klassengrootte op scholen te verkleinen, meldde de Office of Education Council vorige maand dat de pandemie een negatieve invloed heeft gehad op de algehele kwaliteit van het onderwijs en het aantal kinderen dat zowel online als offline afwezig is klaslokalen is toegenomen.

  UNICEF Thailand werkt samen met partners, waaronder het Ministerie van Onderwijs en Equitable Education Fund, om een ​​veilige schoolopening te garanderen en kinderen te helpen hun lessen in te halen. In het kader van het proefproject dat wordt uitgevoerd in 40 scholen in de provincie Samut Sakorn, ondersteunt UNICEF partners om de omvang van het leerverlies van kinderen te beoordelen, terwijl het lerarenopleidingen organiseert en hen materialen en middelen verschaft zodat leraren elk kind kunnen helpen met op maat gemaakte inhaallessen terwijl het algehele herstel van het onderwijs wordt vergemakkelijkt. Het geleerde uit dit project zal worden gebruikt om plannen te maken voor een landelijke inspanning om leerverlies aan te pakken.

  "Thailand is een landelijk initiatief gestart om kinderen te identificeren die niet terugkeren of het risico lopen niet meer naar school te gaan", zegt Kyungsun Kim, UNICEF-vertegenwoordiger voor Thailand. “De pandemie vormt de grootste bedreiging voor het onderwijs waarvan we tot nu toe getuige zijn geweest. UNICEF zet zich in om samen te werken met het ministerie van Onderwijs en partners om er alles aan te doen om kinderen te beschermen tegen leerverlies en achterlating. Aangezien het nieuwe semester de komende weken begint, moeten we ervoor zorgen dat kinderen op alle mogelijke manieren worden ondersteund om hun leerproces weer op de rails te krijgen en zelfs verder kunnen gaan dan wat verloren was gegaan. Tenzij we nu handelen, zullen de gevolgen onomkeerbaar zijn en nog een generatie aanhouden.”

 

Wereldwijd implementeert minder dan de helft van de landen die in het rapport worden genoemd, leerherstelstrategieën op grote schaal om kinderen te helpen in te halen wat ze hebben gemist. Bovendien schiet en blijft de financiering van het onderwijs schromelijk tekort. Landen wezen gemiddeld 3 procent van hun COVID-19-stimuleringspakketten toe aan onderwijs. In lage- en lage-middeninkomenslanden was de toewijzing minder dan 1 procent.

Het voorgaande is een persbericht gepubliceerd met volledige toestemming en autorisatie van de organisatie(s) vermeld in het PR-materiaal en TPN-media. De uitspraken, gedachten en meningen van de bij het persbericht betrokken organisatie zijn geheel van henzelf en hoeven niet per se die van TPN media en haar medewerkers weer te geven.

Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/