Nationaal –
Het Thaise kabinetscomité heeft gisteren, 14 september, ingestemd met het uitvaardigen van wetten en voorschriften om reclameboodschappen te controleren die volgens hen sociale schade zouden kunnen veroorzaken, evenals boodschappen die verwijzen naar de hoogste instelling van Thailand.
Plaatsvervangend regeringswoordvoerster Traisulee Traisoranakul verklaarde dat de commissie het ontwerp van ministeriële regeling heeft goedgekeurd om advertenties voor goederen of diensten die gevaar en schade voor het publiek kunnen veroorzaken, te bepalen, evenals een ontwerpvoorstel om advertenties voor alcoholische dranken en cafeïnehoudende dranken in bioscopen in te trekken en op reclameborden.
Dergelijke advertenties bevatten volgens haar verklaring ook berichten waarin gratis geschenken, beloningen door gokken en weggeefacties of gratis rechten/voordelen worden genoemd.
Bovendien zijn advertenties van condominium-eenheden die nog niet wettelijk zijn geregistreerd of zijn geregistreerd zonder de details te specificeren of het verstrekken van percelen en condominiumverkopen zonder specifieke details te identificeren volgens de door de wet voorgeschreven voorwaarden, ook verboden.
Het ontwerpreglement zal ook berichten en advertenties bevatten waarin wordt verwezen naar Zijne Majesteit de Koning, de Koningin, de aangestelde erfgenaam of de regent die is gedaan zonder koninklijke toestemming, tenzij het een wettelijk voorgeschreven of door de koninklijke familie gegeven verklaring betreft .
Bovendien zal het ontwerp voor intrekking van advertenties voor alcoholische dranken en cafeïnehoudende dranken in bioscopen en op billboards verder worden herzien, aangezien er momenteel vergelijkbare wetten zijn die specifiek de advertenties reguleren, waaronder de Alcoholic Beverage Control Act 2008 en de Food Act. Dit zorgt ervoor dat alle wetten "op dezelfde pagina" staan en dat er geen grijze gebieden zijn.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-
Volg ons op Facebook,
Ga met ons mee op LINE voor het verbreken van waarschuwingen!