Persbericht: Shahkrit Yamnarm sluit zich aan bij UNICEF Thailand om levens te redden van ondervoede kinderen tijdens COVID-19

Het volgende is een persbericht, hun gedachten en uitspraken zijn van henzelf.

BANGKOKO, 30 augustus 2021 – De beroemde Thaise acteur Shahkrit Yamnarm leidt een UNICEF-campagne om steun te mobiliseren voor de miljoenen ernstig ondervoede kinderen wereldwijd, aangezien de situatie tijdens de COVID-19-pandemie is verslechterd.

In een krachtige video die is vrijgegeven op sociale media en lokale televisiezenders, roept Shahkrit het Thaise publiek op om samen met UNICEF kinderen te redden van de dood door ernstige acute ondervoeding. Met elke donatie van 300 baht kan UNICEF 24 sachets kant-en-klaar therapeutisch voedsel verstrekken om ondervoede kinderen te voeden. Donateurs krijgen een mondkapje cadeau om op te bergen.

Bekijk de introductievideo Sjahkritnoodoproep bij https://www.youtube.com/watch?v=yqX3Diyq1gQ

Om 300 baht te doneren, sms 300 via sms naar het nummer 4712300 tot 31 oktober 2021.

 "Elke seconde loopt een kind het risico te overlijden aan ernstige acute ondervoeding", zei Shahkrit. “Als vader maak ik me grote zorgen over deze kinderen die met deze moeilijke situatie worden geconfronteerd en dringend hulp nodig hebben, vooral tijdens COVID-19. U kunt helpen het leven van ondervoede kinderen te redden door een donatie te doen, en ik dring er bij iedereen op aan om een ​​helpende hand te bieden.”

Ondervoeding leidt volgens de Wereldgezondheidsorganisatie tot onomkeerbare schade aan de groei en ontwikkeling van kinderen en is verantwoordelijk voor bijna de helft van alle sterfgevallen bij kinderen onder de 5 jaar. Wereldwijd stierven in 2 naar schatting 5 miljoen kinderen onder de 2019 jaar aan ernstige acute ondervoeding, en naar schatting 149 miljoen kinderen onder de 5 jaar waren onvolgroeid of te klein voor hun leeftijd, terwijl naar schatting 45 miljoen werden verspild of te dun voor hun lengte in 2020.

De pandemie blijft alle systemen met betrekking tot goede voeding over de hele wereld verstoren, vooral in Afrika, waar de honger het sterkst is gestegen en met aanhoudende COVID-19-beperkingen wordt geconfronteerd. UNICEF schat dat meer dan 100,000 kinderen in de noordelijke regio van Tigray in Ethiopië in de komende 12 maanden levensbedreigende ernstige acute ondervoeding kunnen krijgen, een vertienvoudiging van het normale aantal en dat ondervoeding onder kinderen onder de 5 jaar naar verwachting zal verviervoudigen in het door droogte geteisterde zuiden van Madagaskar .

Zes beroemdheden en chef-koks nemen deel aan de campagne en delen op sociale media van UNICEF Thailand hun favoriete recepten met peulvrucht, het hoofdingrediënt van kant-en-klare therapeutische voeding voor ondervoeding. Ze zijn Vanessa Race, een vriend van UNICEF; Nan Hongwiwat, chef-kok en oprichter van KRUA.CO; Pruek Sumpantaworaboot, Iron Chef Thailand; Chananchida "Pattie" Pongpetch, juniorchef; Pawarit "Mark" Parnichprapai, chef-kok; en Samaphol "Kai" Piyapongsiri, DJ en presentator van tv-programma's.

Channel 7HD zal UNICEF ondersteunen bij het vergroten van de bekendheid van de campagne. De zakelijke partner die de campagne ondersteunt is Shopee, het toonaangevende e-commerceplatform in Zuidoost-Azië en Taiwan, ter viering van de iconische campagne 'Shopee 9.9 Super Shopping Day'. Het online winkelplatform zal Shahkrit live uitzenden om op 17 september van 16.00 – 17.00 uur op Shopee Live te praten over de situatie van ondervoede kinderen op Shopee Live. Andere bedrijven zoals VGI PLC; Bangkok Metro Networks Ltd, Bangkok Expressway en Metro PCL; Golfkanaal Thailand (GCT Media Co., Ltd); Tencent Thailand Co., Ltd; en Supatra Real Estate Co., Ltd zullen mediaruimte bieden voor de campagne.

###

Bekijk de noodoproepvideo van Shahkrit: https://www.youtube.com/watch?v=yqX3Diyq1gQ

Doneer 300 baht om acute ondervoeding te bestrijden: 

Sms 300 via sms naar 4712300 (donatie van 300 baht per sms tot 31 oktober 2021)

Online donatie: 

https://unicef.or.th/child

Verzending
user review
0 (0 stemmen)
Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/