70% VAN DE ONLINE VERKOPERS IN ZUIDOOST-AZIË ZIJN OPTIMISTISCH OVER DE TOEKOMSTIGE GROEI IN DE EERSTE IN ZIJN SOORT BEDRIJFSVERTROUWEN-INDEX VOOR DIGITALE HANDEL

Ondanks de onzekerheden van de COVID-19-pandemie, hebben 750 online verkopers die door Lazada in de eerste helft van 2021 zijn ondervraagd, vertrouwen in hun vooruitzichten voor de komende drie maanden, wat de index een algehele score van 64 geeft.

 Modeverkopers demonstreerden de grootste sprong in het diepe. Hoewel 48% zegt dat hun bedrijf in de eerste helft van het jaar is verbeterd, zegt 75% dat ze verwachten dat het bedrijf volgend kwartaal met meer dan 10% zal verbeteren.

Het volgende is een persbericht van Lazada. Hun meningen zijn van henzelf.

3 augustus 2021, Singapore – Lazada, het toonaangevende e-commerceplatform van Zuidoost-Azië, heeft vandaag de bevindingen vrijgegeven van de allereerste tweejaarlijkse Digital Commerce Confidence Index. Het rapport, het eerste in zijn soort voor de sector, is een onderzoek naar het ondernemersvertrouwen dat tot doel heeft de perspectieven van online verkopers in Zuidoost-Azië over de digitale handelssector in kaart te brengen en tegelijkertijd licht te werpen op de uitdagingen en kansen die voor ons liggen.

De Confidence Index ondervroeg 750 verkopers in zes markten in Zuidoost-Azië (Indonesië, de Filipijnen, Thailand, Vietnam, Maleisië en Singapore) in de eerste helft van 2021 (H1 2021). Uit het rapport blijkt dat 52% van de verkopers een hoog groeiniveau heeft ervaren in de eerste helft van 1, waarbij 2021% een extra groei van meer dan 70% verwacht in het derde kwartaal van 10 (Q2021 3). Van de 2021% had een derde (70%) van de ondervraagde verkopers er alle vertrouwen in dat hun verkoopvolume in dezelfde periode met meer dan 33% zou toenemen. Als gevolg hiervan behaalde de algemene index een ‘optimistische’ score van 30, waarbij 64 ‘zeer pessimistisch’ en 0 ‘zeer optimistisch’ op het spectrum betekende.

“We zijn verheugd om de Digital Commerce Confidence Index te lanceren, met als doel meer licht te werpen op toekomstgerichte indicatoren en sentiment onder het MKB in Zuidoost-Azië. Veel kleine en middelgrote ondernemingen hebben nieuwe technologie omarmd en digitale mogelijkheden verworven om hun bedrijven te transformeren en toekomstbestendig te maken. Ondanks de uitdagende gezondheidssituatie en aanhoudende uitdagingen laat onze Index zien dat verkopers zowel veerkrachtig als optimistisch blijven over de toekomst”, aldus Magnus Ekbom, Chief Strategy Officer van Lazada Group.

Een belangrijke aanjager van het positieve sentiment van verkopers zou kunnen worden toegeschreven aan aanzienlijke verschuivingen in de consumptiegewoonten van Zuidoost-Aziatische consumenten, met een grotere diversificatie tussen online en offline aankopen. Met een 47% van de consumenten vermindert hun offline aankopen en 30% verhoogt hun online uitgavenIn 2020 heeft de COVID-19-pandemie de uitbreiding van de digitale handel versneld en er een cruciaal slagveld van gemaakt voor verkopers die hun bedrijf willen opschalen.

Hoewel over het algemeen een sterk groeimomentum werd opgetekend in alle detailhandelscategorieën, leken verkopers uit de categorieën elektronica en FMCG-producten (Fast Moving Consumer Goods) de grootste begunstigden te zijn van een thuisblijvende economie, waarbij 53% aangaf dat hun bedrijf sterke resultaten boekte. groei in H1 2021.

Het rapport bracht ook interessante variaties aan het licht in hoe verkopers over de toekomst dachten. Zo maakten verkopers uit het modesegment de grootste sprong in het diepe. Hoewel 48% zegt dat hun bedrijf in de eerste helft van het jaar is verbeterd, zegt 75% dat ze verwachten dat het bedrijf in het derde kwartaal van 3 zal verbeteren, en bijna 2021% van hen verwachtte dat hun groei in hetzelfde kwartaal meer dan 40% zou bedragen.

"Vaccinatieprogramma's hebben een significant effect gehad en platforms zijn getuige geweest van een herstel van de mode met een groei van 70% in Q2 van Q1 in sommige categorieën, voornamelijk kleding", zegt Roshan Raj, Partner van Redseer. “Livestreaming is ook een grote stimulans geweest voor veel verkopers, omdat het een interactieve omgeving creëert voor consumenten om in te winkelen. De interacties tussen verkopers en kopers zijn belangrijke drijfveren voor mode, aangezien het segment C2C is en een sterk element van vertrouwensopbouw vereist. via interacties.” Met de recente toename van Covid-19-gevallen in Zuidoost-Azië, verwachtte Roshan echter ook dat "de verwachtingen van modeverkopers in de nabije toekomst enige matiging zouden kunnen zien".

Het ontwikkelen van een uniek en gedifferentieerd aanbod (52%), het genereren van meer gebruikersverkeer (50%) en het vermogen om data-inzichten (23%) te benutten, werden door verkopers in het onderzoek geïdentificeerd als belangrijke factoren voor online bedrijfsgroei. In een zeer verzadigde omgeving vindt concurrentie tussen online verkopers niet langer plaats in een simplistisch kader van prijzenoorlogen, maar is deze geëvolueerd om een ​​extra dimensie aan te nemen waarbij technologiegedreven klantbetrokkenheid voor veel verkopers een onderscheidende factor is.

Verzending
user review
0 (0 stemmen)
Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/