Advies: We moeten de rapportage van 90 dagen nu pauzeren/verlengen zoals vorig jaar vanwege Covid-19 in Thailand

 

  Het volgende is een redactioneel opinieartikel

Het is momenteel een moeilijke tijd voor Thailand. Het lijkt erop dat we bijna elke dag nieuwe records zien breken in het aantal Covid-19-gevallen, zowel nationaal als lokaal, samen met nieuwe bevelen van provinciale gouverneurs en leiders die voortdurend de dingen beperken die we graag doen.

Pattaya, de thuisbasis van TPN-media, is bijzonder zwaar getroffen door deze beperkingen, omdat het een stad is die zo afhankelijk is van toerisme, gastvrijheid, entertainment, nachtleven en soortgelijke activiteiten. Nu we dicht bij Bangkok liggen, de ‘hartslag’ van de huidige besmettingsronde in Thailand, is het moeilijk te meten wanneer de situatie precies zal verbeteren. Pattaya heeft de afgelopen maanden feitelijk een pauze genomen, en momenteel nog meer.

Er is ons verteld thuis blijven, reis niet, dineren in restaurants is gesloten, al het entertainment is sinds april gesloten, winkelcentra zijn gesloten, alle toeristische attracties zijn gesloten, de films zijn gesloten, sportscholen en massages zijn gesloten, zelfs controversieel parken, zwembaden en stranden zijn gesloten. Er is zelfs een nachtelijke avondklok en een verbod voor meer dan EEN persoon om met een ander te drinken om te proberen alle feesten te beteugelen.

Dus waarom dan, Moeten mensen op dit moment naar Royal Thai Immigration blijven gaan voor een check-in van 90 dagen, terwijl mensen voortdurend wordt verteld alle andere mensen te vermijden, alle andere overheidskantoren zoals rijbewijzen zijn gesloten, en zelfs bussen en de meeste binnenlandse vluchten zijn gesloten? We hebben meerdere e-mails gehad van bezorgde lokale bewoners, waarvan velen oudere expats zijn die al gezondheidsproblemen hebben of risico lopen en die momenteel bang zijn om naar de immigratiedienst te gaan. Veel van deze expats hebben nog niet de mogelijkheid gehad om een ​​Covid-19-vaccin te verkrijgen.

Ja, er is een online 90-dagen check-in formulier/website. Veel oudere expats lijken hier echter moeite mee te hebben en met de website heeft bekende regelmatige downtime- en connectiviteitsproblemen, waardoor dit op zijn best een ingewikkelde oplossing wordt.

Ja, in sommige gevallen kunt u een agent of accountant inhuren om het inchecken voor u te doen. Sommige expats hebben van deze optie gebruik gemaakt. Dit is echter een stuk duurder dan zelf inchecken en veel inwoners zijn, zeker in deze moeilijke tijden vanwege Covid-19, zeer fiscaal ingesteld en maken liever geen gebruik van deze mogelijkheid.

Vorig jaar, toen Covid-19 voor het eerst uitbrak, waren er periodes waarin immigratie visumverlengingen gaf aan bezoekers en toeristen die hier ‘vastzaten’ om hen in staat te stellen in het koninkrijk Thailand te verblijven. Tijdens deze periode kregen check-ins van 90 dagen ook een ruimere periode waarin mensen immigratiekantoren konden bezoeken en dit papierwerk konden invullen. Het werd enorm op prijs gesteld en hielp onze ouderen en risicovolle lokale bewoners te beschermen. Toen de situatie met Covid-19 verbeterde, werd de reguliere incheckservice van 90 dagen hervat.

We weten trouwens dat sommige mensen willen dat het volledige incheckproces van 90 dagen in zijn geheel wordt verwijderd, maar dat is niet het punt van dit huidige artikel en is een heel ander soort wormen.

Belangrijk is dat het aanbieden van een pauze of verlenging van check-ins van 90 dagen ook de mensen bij Royal Thai Immigration beschermt, waardoor hun werklast en contactpunten worden verminderd, waardoor het hardwerkende personeel daar ook wordt beschermd. Dit punt wordt vaak vergeten en deze mensen staan ​​meestal in de frontlinie van de confrontatie met veel mensen tijdens een pandemie. Ja, velen van hen zijn waarschijnlijk gevaccineerd op basis van de informatie die we hebben gekregen, maar nog niet allemaal hebben ze de kans gehad.

Laten we overwegen om het proces van 90 dagen tijdelijk te onderbreken, zoals we afgelopen zomer hebben gedaan. Geef mensen een langer tijdsbestek, doe wat we moeten doen. Bescherm onze expats, hun families (velen hebben de Thaise nationaliteit, kinderen, echtgenotes, bejaarde schoonouders, enz.) en het Thaise personeel op deze kantoren. Ik ben me ervan bewust dat de Thaise immigratiedienst regelmatig terugspreekt dat het opschorten van de rapportageperiode van 90 dagen als een “veiligheidsprobleem” wordt beschouwd, maar we hebben het al eerder gedaan en degenen die het verkeerde doen, doen hun rapportage waarschijnlijk toch niet regelmatig.

Adam Judd

Mede-eigenaar van TPN Media, 24 juli 2021

Verzending
user review
5 (14 stemmen)
Abonneren
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/