Bangkok -
Het Thaise ministerie van Volksgezondheid en het ministerie van Volksgezondheid hebben vandaag, 5 mei, vier praktijken aangekondigd voor voedselbezorgdiensten om meer vertrouwen en veiligheid op te bouwen voor mensen die de dienst gebruiken tijdens de Covid-19-epidemie.
Dr. Suwanchai Wattana-Yingcharoenchai, directeur-generaal van het Department of Disease Control, onthulde na een ontmoeting met prominente voedselbezorgers dat het departement de bezorgbedrijven had opgedragen hun werknemers te controleren en te begeleiden om de gezondheidsmaatregelen strikt te volgen om de verspreiding van Covid-19.
Bovendien had het Department of Disease Control tijdens de huidige uitbraak in Bangkok de maatregelen voor de bezorgdiensten aangescherpt door nog vier praktijken toe te voegen:
- Alle medewerkers van voedselbezorgers en voedselverkopers moeten de situatie nauwlettend volgen en meer informatie bestuderen over ziektepreventie door Covid-19. Ze moeten worden voorzien van de informatie of public relations over veilige voedselbezorging bij het bezorgen van voedsel aan klanten, inclusief een persoonlijke afstandsmethode die op ten minste 1 meter afstand van een klant staat, en plaats geen voedsel op de grond.
- Alle restaurants die gebruik maken van bezorgdiensten moeten schoon en hygiënisch zijn. Al het eten moet vers gekookt zijn. Vleesgerechten moeten gedurende meer dan 70 minuten worden gekookt met een temperatuur van minimaal 5 graden Celsius. Niet gaar vleesgerechten worden niet aanbevolen.
- Voedselbezorgers moeten geregistreerd zijn bij hun bedrijven en moeten tijdens hun werk een hygiënisch of stoffen gezichtsmasker dragen. Ze moeten hun handen regelmatig wassen met zeep of alcoholische handgel voordat ze een restaurant betreden en voor en na de bevalling. Ze moeten buiten wachten op eten en afstand houden van restaurantmedewerkers. Ze moeten hun handen wassen na gebruik van het toilet en na het aanraken van geld. Ze moeten zichzelf te allen tijde controleren op verdachte symptomen. Als er enig risico is, moeten ze stoppen met werken en onmiddellijk medische hulp zoeken.
- Consumenten moeten voedselcontainers klaarmaken en een hygiënisch of stoffen gezichtsmasker dragen bij het ophalen van voedsel. Ze moeten op minimaal 1 meter afstand van een bezorger staan en na de bezorging hun handen wassen met zeep of een handdesinfecterend middel op basis van alcohol. Het wordt ook aanbevolen om de service elektronisch te betalen of het exacte bedrag contant te betalen om aanraking te voorkomen.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-
Steun The Pattaya News in 2021!
Volg ons op Facebook, Twitter, Google Nieuws, Instagram, Tiktok, YouTube, Pinterest, praten, Flipboardof Tumblr
Discussieer mee in onze Facebook-groep https://www.facebook.com/groups/438849630140035/of in de reacties hieronder.
Wilt u bij ons adverteren of informeren over het promoten van uw bedrijf, evenement, liefdadigheidsinstelling of lokale sport, enz.? E-mail ons op Verkoop@ThePattayaNews.com
Heeft u een algemene nieuwstip, persbericht, vraag, opmerking, etc? Wij zijn niet geïnteresseerd in SEO-voorstellen. Mail ons op Pattayanewseditor@gmail.com