Pattaya, Thailand-
De Pattaya-afdeling van de Thai Tourism Authority hield eind vorige week een ‘reboot’ van het binnenlandse toerisme-evenement met ongeveer tachtig binnenlandse Thaise toeristen in Pattaya, in een evenement dat samenwerkte met ATTA, de Association of Thai Travel Agents.
Het evenement werd gehouden in het Beach Quarter-restaurant en -centrum tegenover het Amari-hotel aan Beach Road.
Het evenement omvatte ook meerdere lokale toeristische attracties en verkopers die kraampjes opzetten om binnenlandse toeristen de voordelen van hun attracties te laten zien en promoties aan te bieden aan bezoekers.
Chonburi, en Pattaya in het bijzonder, richt zich op aankomende evenementen en binnenlands toerisme om verkeer naar de stad te leiden, die voor hun totale bbp sterk afhankelijk is van toerisme. Vanwege Covid-19 kunnen buitenlandse toeristen nog steeds niet naar Thailand komen zonder een quarantaine van twee weken, dus de focus van de lokale autoriteiten ligt op binnenlands toerisme.
Het evenement werd gezien als een aftrap voor toekomstige evenementen en markeerde ook een druk vakantieweekend gekenmerkt door Makha Bucha, een religieuze feestdag. Pattaya plant meerdere toekomstige weekendevenementen om het toerisme de komende maanden te stimuleren.
Hier zijn enkele foto's van het evenement.