Pattaya-verkopers die verkopen voor Valentijnsdag en Chinees Nieuwjaar melden een significante daling van de omzet

Pattaya, Thailand-

Verkopers en eigenaren van kleine bedrijven die marktkramen en bloemenwinkels bezitten, hoopten dat Chinees Nieuwjaar en Valentijnsdag de zaken zouden helpen, maar tot nu toe lijkt dat niet het geval te zijn.

Het vakantieweekend begint op 12 februari en duurt drie dagen en lokale ondernemers hoopten dat binnenlandse toeristen uit Bangkok, waar de verkoop van alcohol in restaurants nog steeds verboden is en bars gesloten zijn, het Pattaya-gebied zouden komen bezoeken. Bovendien hoopten ze dat, aangezien de situatie was verbeterd met Covid-19 in het gebied, zonder gevallen in Pattaya gedurende vele weken, dat de zaken zouden terugkeren naar het niveau van eind vorig jaar, vooral in het weekend.

Echter, met de bezorgdheid over Covid-19 die nog steeds in Bangkok en de stad Pattaya alle grote evenementen voor Chinees Nieuwjaar annuleert, zoals parades en festivals, moesten de verkopers het kleine zakelijke niveau accepteren dat ze hadden. Sommige delen van de stad, zoals Naklua, zijn nog steeds versierd voor het nieuwe jaar door het stadhuis en lokale ondernemers. Veel Thais in het gebied delen Chinese voorouders en vieren ook het Chinese Nieuwjaar, de vakantie gaat niet alleen over Chinese toeristen, die het land momenteel niet kunnen bezoeken.

  De heer Kanawut Petchakorn, al vijftien jaar eigenaar van Chaba Florist, vertelde dat de business van Pattaya News jaar op jaar met ongeveer 50% daalde, hoewel de prijzen hetzelfde waren. Hij schrijft dit voor een groot deel toe aan het gebrek aan toeristen die vorig jaar in de vakantieperiode nog konden komen, vooral buitenlandse toeristen.

Kanawut verklaarde dat er nog steeds vaste klanten waren die boeketten met rozen en speciale arrangementen met teddyberen hadden gereserveerd die hem een ​​jaar lang aan het werk hielden, maar zonder toeristen zou zijn verkoop moeilijk blijven.

Ondertussen, op de Amorn Naklua Market en New Naklua Market, vertelden verkopers die geschenken en artikelen verkopen die normaal populair zijn voor het Chinese Nieuwjaar. een maand gesloten.

De markten leden ook, volgens verkopers, omdat veel mensen bang waren dat ze mogelijk Covid-19 zouden kunnen krijgen van zeevruchten en markten, ondanks voortdurende berichten van de overheid dat zeevruchten Covid-19 niet alleen kunnen verspreiden en dat alle mogelijke gezondheidsvoorzorgsmaatregelen tegen Op de markten werd Covid-19 genomen.

Hoewel de zaken traag verliepen, waren de meeste leveranciers voorzichtig optimistisch voor de toekomst en zeiden dat ze hoopten dat het ergste nu achter de rug was.

 

Verzending
user review
0 (0 stemmen)
Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/