Weekly Reader Talkback Resultaten: Hoe lossen we de luchtvervuiling in Pattaya op?

Pattaya, Thailand-

Het volgende is ons wekelijkse artikel waarin we terugkijken op de resultaten van een vraag die we elke week aan onze lezers stellen. De vraag van vorige week was Hoe lossen we de luchtvervuiling in Pattaya en Thailand op?

Het originele artikel en de vraag vindt u hier:

Reader Talkback: Hoe lossen we de jaarlijkse luchtkwaliteitsproblemen in Pattaya op?

Uit ons eerdere artikel “Vorig jaar was een bijzonder slecht jaar en hoewel sommige mensen leken te hopen dat dit jaar, met aanzienlijk minder verkeer, toeristen, vervuilende bussen en andere factoren, substantieel beter zou zijn in termen van luchtvervuiling. De eerste signalen lijken er echter op te wijzen dat dit wellicht niet het geval is. Het is geen gemakkelijke oplossing voor een probleem en Bangkok neemt maatregelen om vervuilende bussen en grote vrachtwagens gedurende bepaalde perioden te verbieden.”

Laten we nu eens kijken naar wat onze lezers te zeggen hadden en velen van jullie hadden heel wat te zeggen over dit onderwerp:

Cliff K-Dus als de oorzaak niet officieel wordt begrepen, hoe kunnen er dan oplossingen worden voorgesteld? Ik dacht dat het brandseizoen niet deze tijd van het jaar was? Dus wat kunnen de oorzaken zijn van de recente smog hier en in Bangkok, en waarom lijkt dit ‘van de ene op de andere dag’? Ik weet dat weersomstandigheden verontreinigende stoffen uit het verkeer kunnen ‘vangen’, enz.

Jim D-Elke grote stad ter wereld heeft een probleem met luchtvervuiling. Het is niet uniek voor Pattaya en Thailand. Tot op heden is er geen enkel land dat een werkbare oplossing heeft gevonden. Elektrische auto’s zijn niet de oplossing. Er is enorme vervuiling nodig om de stroom te produceren die nodig is om de batterijen op te laden. De op LPG rijdende voertuigen in Bangkok, vooral de taxi's, hebben voor enige verlichting gezorgd. Die oplossing is duur. Er lijkt in Thailand een trend te bestaan ​​naar gasoholbrandstof. Minder vervuilend en standaard verkrijgbaar op bepaalde nieuwe voertuigen. Dit zou wel eens de oplossing voor de lange termijn kunnen zijn. Het is waarschijnlijk verstandig om dieselmotoren per direct uit te faseren. Ik heb in Bangkok grote vrachtwagens gezien die op LPG rijden. Het verbieden van dieselmotoren zou een goed begin zijn. Gasohol is waarschijnlijk de meest verstandige oplossing, maar het is een langetermijnoplossing.

David A-Geloof het of niet, het heeft heel weinig te maken met transportuitlaat. Het komt door de verschuiving van de rijstteelt van kleine boeren naar de suikerrietproductie van grote bedrijven. De eenvoudigste manier om de grond te bemesten is door de resten van vorig jaar te verbranden. Het gebeurt in heel Zuidoost-Azië. Suikerrietvelden branden.

Tim W-Dit was de AQI gisteravond om 10 uur (210). Technisch gezien is dat niet ademend. Ze proberen van Pattaya een vakantiebestemming voor het hele gezin te maken? Je kunt hier niet eens de verdomde lucht inademen

Fredrikus, zet die stinkende diesels in de rij voor de jaarlijkse inspecties …Vooral de turbo's..Dan lijkt het overal afval verbranden de beste optie te zijn…Markten waar de BBQ vlees is en er rookwolken in de lucht komen. Maar wij zijn slechts domme Farang die van niets weten. Dus wat we ook schrijven, niemand zal aandacht aan ons besteden

Tim W (2)-Tara International School in Pattaya heeft Air Visual betaald om lid te worden van hun luchtkwaliteitsprogramma. Ik neem al mijn metingen van het Tara-station omdat ik weet dat ze accuraat zijn. Zorg dat de school achter je staat. Dit vuil is wat de kinderen elke dag inademen. Het is dus niet beter om de school waar de luchtmonitor daadwerkelijk is geplaatst aan uw kant te hebben.

Richard R-Het is zo jammer…het was op een gegeven moment zo aangenaam.

Heeft u meer opmerkingen? Laat ze hieronder achter of stuur ons een mail naar Pattayanewseditor@gmail.com!

Verzending
user review
4 (1 vote)
Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/