Hoe een bezoek aan een groot winkelcentrum eruitziet in Pattaya, Thailand Post-Covid-19

Pattaya-

Het volgende is gebaseerd op een bezoek aan drie pas heropende winkelcentra in de omgeving van Pattaya, Thailand op zondag 17 mei 2020.

Dit was de eerste dag dat winkelcentra heropend werden als onderdeel van de “Fase Twee” die beperkingen en sluitingen versoepelde die oorspronkelijk waren ingevoerd vanwege het Covid-19 Coronavirus in het hele land. Hier kun je meer over lezen.

Het volgende is een beschrijving van wat men kan verwachten bij een bezoek aan de winkelcentra en is actueel op het moment van schrijven. Het is belangrijk op te merken dat, aangezien zowel de winkelcentra, verkopers als klanten zich aanpassen en feedback geven, er dingen kunnen veranderen. De verwachting is dat er enige aanpassingsperiode zal zijn met de nieuwe regels, net als met de regels in de eerste fase twee weken ervoor met restaurants.

We plaatsten een live videotour van twee van de drie winkelcentra die we bezochten, Terminal 21 en Centraal festival. We hebben ook Royal Garden bezocht, maar hebben geen videotour geplaatst. Houd er rekening mee dat de exacte procedures van winkelcentrum tot winkelcentrum kunnen verschillen. Ingangen zijn ook gecomprimeerd tot slechts een paar, dus de wachttijden om binnen te komen kunnen zijn toegenomen.

1. Om Terminal 21 en Central Festival in Pattaya binnen te gaan, moet je een QR-code scannen met de Line-app op je telefoon. Royal Garden had geen QR-code nodig om in te checken, maar elke individuele winkel wel. Bij Central Festival moet je ook een telefoonnummer invullen. Bij Terminal 21 checkt u alleen in, maar hoeft u geen apart nummer in te vullen. De QR-code is onderdeel van de Thai Cha-na website/Covid19 traceersysteem.

1a. De Thaise Cha-Na is GEEN APP, het is een website met een QR-code. Het is een eenvoudige QR-code die identificeert dat uw telefoon die locatie op dat moment bezoekt. Als er een geval van Covid-19 wordt vastgesteld op een locatie die u gedurende een bepaalde periode hebt bezocht, ontvangt u een sms-bericht waarin u wordt uitgenodigd voor een gratis, vertrouwelijke Covid-19-test in een nabijgelegen medische instelling. Er is geen permanente applicatie op uw telefoon geïnstalleerd.

2. Je hebt geen paspoort of id nodig TENZIJ je hebt geen telefoon, weigert de Line App te gebruiken en QR-code te scannen, bent je telefoon vergeten, enz. Dan moet je een handmatig logboek invullen met je naam en telefoonnummer. Als u deze stap weigert, wordt u waarschijnlijk de toegang tot het winkelcentrum en individuele winkels geweigerd.

3. Als u geen telefoon heeft, deze is oud, geen lijn, enz. zijn handmatige logboeken beschikbaar in elk winkelcentrum om in te loggen, zoals hierboven vermeld, maar u heeft een identiteitsbewijs nodig.

4. Handdesinfectie en temperatuurcontroles zijn vereist, niet alleen in het winkelcentrum maar in elke afzonderlijke winkel. Bovendien vereisen de meeste winkels ook dat u het QR-codesysteem gebruikt om in te checken (en uit te checken) van elke individuele winkel, net als in het winkelcentrum. Bij het verlaten van de winkel verschijnt er een korte enquête met vier vragen, allemaal gerelateerd aan hygiëne, en hoeveel tijd je in de winkel hebt doorgebracht. De enquête is technisch optioneel, hoewel er enkele rapporten zijn binnengekomen dat bepaalde locaties klanten 'vroegen' om positieve beoordelingen te geven.

5. De normen van veel restaurants zijn hier nu strenger dan daarbuiten. Velen hebben één persoon per tafel nodig, zelfs families of groepen die samen kwamen en scheidingswanden tussen mensen. Net als toen restaurants voor het eerst in fase één werden gelanceerd, zal dit na verloop van tijd waarschijnlijk losser worden, maar op dit moment is het voor velen een ongemak. De belangrijkste klacht die The Pattaya News vandaag op sociale media heeft gezien, zowel in het Thais als in het Engels, is dat klanten gedwongen worden gescheiden te zitten van hun kinderen, vrouw, vriendin, vrienden, huisgenoten, enz. Dit werd volgens onze waarnemingen het strengst waargenomen op Central Festival. Bovendien hebben veel tafels verplichte scheidingswanden die zelfs gezinsleden van elkaar scheiden, waardoor het moeilijk wordt om een ​​gesprek te voeren. Sommige restaurants maken de scheidingswand optioneel en sommige laten twee mensen bij elkaar zitten, maar de meerderheid scheidde, althans op de openingsdag, bijna elke groep.

6. Sommige restaurants hebben de manier waarop ze werken ingrijpend moeten veranderen. Geen buffetten en Shabushi heeft op dit moment geen wisselend eten. Sommige restaurants hebben ervoor gekozen om op dit moment niet open te gaan en zullen waarschijnlijk op een later tijdstip openen als de zaken wat versoepeld zijn. In restaurants mag wettelijk geen alcohol worden verkocht. (We hebben wat feedback gekregen van The Pattaya News dat sommige mensen beweerden uitzonderingen te hebben gezien, wat mogelijk is, maar volgens de wettelijke voorschriften en regel is het niet de bedoeling dat alcohol op dit moment in restaurants wordt verkocht.)

7. Maskers zijn verplicht, behalve bij het eten. De winkelcentra hadden overal duidelijke bewegwijzering, zoals onze video's hierboven laten zien, om klanten te herinneren aan goede hygiënemaatregelen en sociale afstand.

8. Er zijn enkele rust- en massagestoelruimtes beschikbaar, deze zijn sociaal verwijderd van andere mensen.

9. Sommige individuele bedrijven hebben ook een regel-QR-code nodig om binnen te komen, maar niet allemaal. Van de drie winkelcentra die we bezochten, was Royal Garden de meest "relaxte" van de drie. Mike's winkelcentrum bleef vanaf zondag gesloten. We hebben Harbor Mall, Central Marina of Tukcom niet bezocht.

10. Onthoud dat wanneer u het winkelcentrum verlaat, u waarschijnlijk wordt gevraagd om "uit te checken" en een enquête in te vullen.

Dit zijn de algemene maatregelen die wij hebben ervaren, houd er rekening mee dat een ervaring kan verschillen op basis van bezochte locatie en aanwezig personeel. Het is belangrijk om te onthouden dat de meeste strikte maatregelen vereisten zijn van het ministerie van Volksgezondheid en geen regels van individuele bedrijven. The Pattaya News sprak met verschillende personeelsleden van restaurants in Central Festival, die vroegen om niet bij naam genoemd te worden, die verklaarden dat ze niet tevreden waren met sommige regels, vooral één klant per tafel in de meeste restaurants, en verwachtten dat boze en overstuur klanten tegen hen zouden schreeuwen als ze geen controle hadden over de situatie en de regels die door het management van het winkelcentrum werden ingevoerd.

The Pattaya News merkt op dat dezelfde problemen zich voordeden, zoals hierboven vermeld, toen restaurants buiten winkelcentra opengingen, maar geleidelijk ontspanden en iets losser werden, waardoor familie bij elkaar kon zitten en, voor het grootste deel, zonder scheidingswanden, enz. Dit zal waarschijnlijk in de loop van de tijd ook gebeuren met winkelcentra.

Verzending
user review
4.33 (3 stemmen)
Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/