Opinie: In the Darkness - Een Pattaya Business Owner die probeert te overleven tijdens de huidige Covid-19-crisis

Het volgende is een inzending/mening van een lokale bedrijfseigenaar, verteld in een verhaalformaat, over hun huidige ervaring met het runnen van een restaurant met alleen afhaalmaaltijden tijdens de Covid-19 Coronavirus-crisis. Het materiaal binnenin is door hen geschreven.

En in de duisternis

Wil je Planklang 

Kleine bedrijven in Pattaya proberen het hoofd boven water te houden te midden van beperkingen en verplichte afsluitingen met nieuwe manieren om nieuwe en oude klanten te bedienen.

Het is akelig donker. Op en neer kijken Soi 13/1 Wanna Break café- en B&B-eigenaar Wanna Plangklang overziet dit ongekende tafereel. Waar normaal gesproken tussen de drukte van lichamen die slenteren, gapen, haasten of rondhangen rond voedselkarren nu niets is. Geen neonreclames die de straat verlichten, geen mensen, niets.

Niemand heeft zoiets meegemaakt als deze ongekende maatregelen en de taferelen over de hele wereld die ze hebben opgeroepen. Er zijn lockdowns ingesteld om mensen te beschermen en om te zorgen voor een afgevlakte curve van infecties en de tragische sterfgevallen die in zoveel andere landen hebben plaatsgevonden. Toch zijn er huren verschuldigd van werknemers die nu niet kunnen werken en bedrijven die klanten niet kunnen bedienen. De druk en spanning is zichtbaar op elk gezicht dat wordt gezien ... op een verantwoorde afstand.

Over de hele wereld is beweging buitenshuis toegestaan ​​om redenen die als essentieel worden beschouwd, zoals het kopen en ophalen van boodschappen. Een afgeleid resultaat is dat afhaalmaaltijden en voedselbezorgdiensten tot bloei zijn gekomen. Maar het is niet altijd zo eenvoudig als Wanna heeft ontdekt terwijl ze probeert haar zaken op orde te houden.

Waar organisaties zoals Differ Night Pub aandacht hebben gekregen voor het filantropische gebaar van de eigenaren om er een voedselkeuken van te maken voor de worstelende gemeenschap van Pattaya, moeten anderen zoals Wanna Break hun eigen ruimte inrichten om in bedrijf te blijven.

“Ik ben taarten aan het maken en maaltijden voor afhaalmaaltijden, maar indien mogelijk ook aan het bezorgen”, zegt Wanna. Nu het toerisme met 90% daalt en er geen wereldwijde beweging aan de horizon is, is de zichtbaarheid van elke verbetering op zijn best vertroebeld.

Wanna's inspanningen worden belemmerd door het gebrek aan de verwachte toestroom van toeristen en de onwil van de reguliere ex-patgroep om thuisblijvers te breken. Open blijven tijdens de crisis dient echter niet alleen om de vorige klantenkring te voorzien, het weerspiegelt ook een optie voor de uitgedaagde Thaise klanten die op dezelfde manier worstelen met een bijna volledig klantenverlies.

Het menu aanpassen aan de Thaise smaak is een manier waarop Wanna Break het tekort in de toeristenindustrie aanpakt. "Van het ontbijt voor westerse klanten proberen we ook traditioneel Thais eten", zegt ze terwijl ze het menu mixt om dit nieuwe normaal te vertegenwoordigen.

De gouverneur van Chon Buri handhaaft nu maatregelen om ervoor te zorgen dat de burgers thuis blijven en terwijl een verstandige voorzorgsmaatregel mensen in deze gebieden moeten eten. Dat is waar outlets zoals Wanna Break een dienst kunnen verlenen als ze mogen. Maar het is voor veel klanten niet duidelijk hoe ze hun reguliere proces aan deze nieuwe eisen kunnen aanpassen.

Met een totale afsluiting van alle bedrijven wordt in de voedselbehoeften van velen voorzien door de kracht van de weinige ondernemers die proberen levensvatbaar te blijven. “Ik probeer open te staan ​​voor mensen. Koken is wat ik doe, dus ik probeer het goed te maken voor de mensen die het moeilijk hebben", zegt ze.

Nu haar ochtendwandelingen op het strand zijn ingeperkt - een welkom moment van ontspanning verloren voordat ze slechts 100 meter naar Soi 13/1 gaan om te beginnen met koken - lijken de sociaal afstandelijke klanten verder uit te dunnen. Als reactie hierop is het toevoegen van een bezorgcomponent - in veel gevallen gratis - een ander element dat nooit deel uitmaakte van het Wanna Break-aanbod (hoewel afhaalbestellingen dat altijd hadden gedaan).

Er wordt gezegd dat er een dorp voor nodig is en bij Wanna Break hebben vrienden en familie zich ingezet om de gemeenschap te verbeteren. Onlangs heeft Wanna, met behulp van genereuze bijdragen van vrienden, veel gratis afhaalmaaltijden beschikbaar gesteld voor de Thaise gemeenschap die geen bron van inkomsten heeft en moeite heeft om voedsel te vinden. Aan de muur in het café stond een stapel afhaaldozen en een bord buiten waarschuwde voorbijgangers voor de openingstijd. Zo'n welwillendheid als het bedrijf zelf blijft schakelen op zoek naar oplossingen, getuigt van een bewonderenswaardige geest.

Als we weer richting 2nd Road kijken, is het donker. Terugkijkend op Beach Road is het donker. Iedereen hoopt dat de duisternis snel optrekt.

Verzending
user review
3.5 (2 stemmen)
Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/