Pattaya Restaurantindustrie begint financiële pijn te voelen door Covid-19 Coronavirus

Thailand-

De restaurantindustrie in Pattaya … en inderdaad heel Thailand … begint de pijn te voelen van de uitbraak van het Covid-19 Coronavirus en kan dit jaar een financieel verlies van maar liefst 400 miljoen baht op nationaal niveau lijden als de virussituatie niet verbetert door het tweede kwartaal, volgens het Kasikorn Research Center.

Nu het aantal toeristen daalt vanwege het aantal mensen dat nerveus is om te vliegen of betrapt wordt in mogelijke quarantaines en lokale expats en Thaise mensen minder uit eten gaan uit angst om in het openbaar te zijn, begint de landelijke restaurantindustrie de hitte te voelen. Veel restaurants, vooral vis- en hotpotrestaurants die vooral Aziatische toeristen aanspraken, zijn tijdelijk gesloten of zitten bijna leeg.

Bovendien, aangezien de meeste grote evenementen in het land zijn geannuleerd, inclusief officiële Songkran-evenementen, leidt dit tot minder voedselspecifieke festivals en displays. Ook het Thai Food Festival in Pattaya dat deze maand op het programma stond, werd door de stad afgelast, merkt The Pattaya News op. Dit festival bestaat meestal uit tientallen unieke voedseltenten die gedurende meer dan een week langs Pattaya Beach staan. Het aanstaande jaarlijkse Seafood Festival, dat ook een groot voedselevenement is voor de stad, is ook geannuleerd.

Er zijn echter enkele lichtpuntjes. Naarmate meer mensen thuis blijven, is het gebruik van voedselbezorgingsapplicaties zoals Grab, Lineman en Food Panda toegenomen en restaurants die zich aanpassen aan veranderingen en hun aanbod op de bezorgapplicaties hebben, zullen waarschijnlijk de huidige crisis doorstaan.

Bovendien nemen veel restaurants voorzorgsmaatregelen om potentiële klanten te laten zien dat ze de situatie serieus nemen met betrekking tot het uitvoeren van goede hygiëne.

Verkopers van voedselkarren gaan ook het moderne tijdperk in, waarbij velen gebruikmaken van online bezorggroepen op Facebook en toepassingen voor voedselbezorging om hun maaltijden rechtstreeks bij de klant thuis te bezorgen.

 

Verzending
user review
0 (0 stemmen)
Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/