Zuid-Korea-
AirAsia X heeft alle vluchten naar Zuid-Korea van 6-27 maart geannuleerd vanwege de uitbraak van het Covid-19-virus.
De luchtvaartmaatschappij heeft drie opties aangeboden voor passagiers die getroffen zijn door deze annulering:
➤ Passagiers kunnen de reisdatum op dezelfde route een keer uitstellen binnen 30 dagen vanaf het oorspronkelijke schema zonder extra kosten. Dit is echter afhankelijk van de beschikbaarheid van stoelen op de vlucht en de gespecificeerde voorwaarden.
➤ Passagiers kunnen hun punten in de AirAsia BIG-puntenbeloningsaccount behouden voor toekomstige reizen, die binnen 90 kalenderdagen vanaf het oorspronkelijke schema moeten worden geboekt. Passagiers kunnen de nieuwe reisdatum echter na de vervaldatum plannen als het vluchtschema nog beschikbaar is.
➤ Passagiers kunnen een volledige restitutie aanvragen voor alle vluchten van en naar Zuid-Korea.
De luchtvaartmaatschappij zal de betrokken passagiers via e-mail of sms informeren over de annulering.
Ondertussen kunnen passagiers aanbiedingen aanvragen via Ava Live Chat op ondersteuning.airasia.com. In geval van boeking via een dealer of online reisbureau, dienen passagiers verder te gaan met het reisbureau waarbij ze geboekt hadden. De luchtvaartmaatschappij zal de situatie echter nauwlettend volgen en de informatie regelmatig bijwerken.
Passagiers kunnen de laatste updates vinden via Twitter: @AirAsia_Thai en Facebook: facebook.com/airasia. Ze kunnen contact opnemen met de klantenservice op Twitter: @AirAsiaSupport, terwijl ze de vluchtstatus kunnen controleren via "Vluchtstatus" op de website: airasia. com.
Bron: https://www.nationthailand.com/news/30382635