Thaise regering gaat in maart belangrijke nieuwe maatregelen invoeren om de toeristische sector en economie te helpen

BANGKOK (NNT) – De regering komt met grote maatregelen om de toeristische sector en de economie die getroffen zijn door de COVID-19-virussituatie te helpen.

Vicepremier Somkid Jatusripitak heeft vandaag aangekondigd dat de regering aanvullende toeristische en economische promotiemaatregelen zal nemen om degenen die getroffen zijn door de verspreiding van het COVID-19-virus te helpen.

De maatregelen omvatten belastingvoordelen; promoties voor binnenlands toerisme; financiële hulp aan getroffen hotels en reisbureaus en aanverwante dienstverlenende bedrijven; en een kostenbesparingscampagne voor getroffen werknemers.

De minister van Financiën Uttama Savanayana zei vandaag dat hij de Bank of Thailand en de Thai Bankers' Association zal instrueren om voor de financiële status van getroffen bedrijven te zorgen door speciale diensten aan te bieden, zoals het verlengen van de terugbetaling van leningen, zachte leningen of aanbiedingen voor leningen met een lage rente. , evenals het ontwikkelen van belastingmaatregelen om werkgevers aan te moedigen hun personeel in dienst te blijven nemen zonder iemand te ontslaan.

Hij zei dat de kostenbesparende maatregelen zullen worden genomen via fase 4 van de Chim Shop Chai-campagne om algemene uitgaven voor consumptie aan te moedigen, terwijl een promotiecampagne voor binnenlands toerisme zal verschijnen als een campagne waarmee personen van 60 jaar of ouder hun reiskostenbewijzen kunnen overleggen. aan hun kinderen, die de uitgaven kunnen declareren als belastingkortingen.

De DPM heeft alle sectoren gevraagd om in maart conclusies te trekken over deze maatregelen, die vervolgens ter goedkeuring aan het kabinet moeten worden voorgelegd, zodat de maatregelen in april van kracht worden voor Songkran, de drukste binnenlandse toerismetijd van het jaar. Hij zei dat deze kortetermijnmaatregelen allemaal in overeenstemming zijn met de begrotingsdiscipline.

Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/