De heer Pootrakool, secretaris-generaal op het kantoor van de premier, zei vorige week woensdag dat buitenlanders de komende app kunnen gebruiken voor alle immigratierapportage. Gewoon gegevens invoeren en een selfie uploaden is hetzelfde als een bezoek brengen aan de lokale immigratiekantoor en het indienen van formulieren en papierwerk daar.
De regeringsman voor het oplossen van de TM30-controverse beloofde woensdag dat de nieuwe app voor immigratierapportage voor buitenlanders binnenkort online zal zijn en dat expats en buitenlanders zullen komen wonen en werken in Thailand voelt zich meer welkom.
De app wordt ontwikkeld als onderdeel van een breder programma door de Thaise regering en wordt verdedigd door vice-premier Somkid Jatusripitak om de Thaise openbare diensten efficiënter te maken met de nadruk op het leveren van een betere ervaring aan het Thaise publiek.
De plaatsvervangend secretaris-generaal van het kabinet van premier Kobsak Pootrakool heeft deze week bekend gemaakt dat de nieuwe app voor immigratierapportage zijn voltooiing nadert. Het zal 'OSS Foreigner' heten en zal werken op mobiele applicaties.
Kan worden gebruikt voor rapportage over 90 dagen
Met de nieuwe app kunnen expats ook voldoen aan de rapportagevereiste van 90 dagen door deze eenvoudig te laden, informatie in te voeren en een selfie te maken die naar de site wordt geüpload, evenals de vereiste gegevensvelden. Dit wordt op dezelfde manier behandeld en bevestigd door immigratiebureaus als een bezoek aan het lokale kantoor.
De app werkt net zo goed voor andere rapportagevereisten en is zowel eenvoudig als gebruiksvriendelijk.
Plannen om tegen 2022 alle Thaise openbare diensten te digitaliseren
Dr. Kobsak deed de aankondiging terzijde toen hij de opwindende plannen schetste van de Thaise vice-premier en coördinator voor economie om alle Thaise overheidsdepartementen al in 2022 te hebben gedigitaliseerd.
Thailand 4.0 nog steeds in het vizier van de overheid
Dr. Kobsak gebruikte de voordelen van de nieuwe app voor expats en buitenlanders die in Thailand wonen om te benadrukken dat de nieuwe overheidsaanpak van IT-systemen en digitalisering is ontworpen om de Thaise bevolking of de eindgebruiker centraal te stellen in de resultaten, wat slimmer en gebruiksvriendelijker oplevert overheidsdiensten. Op deze manier geeft nieuwe technologie het publiek macht in plaats van de controle weg te nemen.
Dit is altijd een kernonderdeel geweest van de Thailand 4.0-agenda die, ondanks de economische problemen van de regering, nu belangrijker dan ooit is nu Thailand streeft naar een economie met een hoger inkomen.
Bron: Thai Examiner