Songkran-festival zorgt voor een aanzienlijke toename van het gebruik van creditcards bij Thaise staatsburgers

Verwacht wordt dat THAIS de uitgaven voor hun creditcards met maximaal 8 procent zal verhogen terwijl ze het Songkran-festival vieren, voorspellen niet-bancaire financiële instellingen.

 

Pittaya Virapanyasakul, uitvoerend vice-president voor creditcards bij Krungthai Card Plc (KTC), zei dat de geschatte uitgaven op krediet hoger zouden zijn dan die van het festival van vorig jaar, en in overeenstemming zouden zijn met de stijging van 7-8 procent voor het eerste kwartaal van dit jaar.

Een groot deel van de extra uitgaven zal naar verwachting gaan naar reisgerelateerde uitgaven, zoals benzine, restaurants en reizen naar het buitenland.

In het tweede kwartaal van dit jaar zullen de creditcarduitgaven naar verwachting in bijna alle sectoren gestaag groeien, aldus Pittaya, wat aangeeft dat creditcardhouders de neiging hebben om steeds meer producten en diensten online te kopen. Voor dit jaar wordt voorspeld dat de uitgaven aan creditcards met 15 procent zullen stijgen.

Thakorn Piyapan, hoofd van Krungsri Consumer Group, die de Krungsri-creditcard, Krungsri First Choice Visa, evenals Central's The 1-creditcard en de Tesco Lotus Visa-creditcard exploiteert, zei dat de algemene zakelijke vooruitzichten dit jaar goed blijven, weerspiegeld door sterke uitgaven in het jaar tot nu toe.

In het eerste kwartaal van dit jaar boekte Krungsri Consumer Group 63.7 miljard baht aan bestedingen via zijn kaarten en 19 miljard baht aan totale leningen, terwijl de non-performing loan ratio stabiel was op 3 procent.

Tijdens het Songkran-festival van dit jaar geven consumenten waarschijnlijk de voorkeur aan reizen of gezinsactiviteiten en deze trends wijzen op hogere uitgaven.

KTC en Krungsri Consumer Group zullen marketingcampagnes lanceren, zoals voor cashback-coupons, promoties in restaurants en andere verkooppunten die populair zijn bij toeristen, en kortingen of cashback-aanbiedingen voor lokale en buitenlandse uitgaven voor winkelen, dineren en reizen tijdens het festival.

Meer in het algemeen verwacht Kasikorn Research Center (KResearch) dat binnenlandse reizen in Thailand in de eerste helft van 2018 hun groei zullen voortzetten, gedreven door factoren als de "Go Local"-campagne en de lange Songkran-pauze. Thais gaan terug naar hun geboorteplaats om zich te herenigen met hun families en het Thaise Nieuwjaar te vieren, terwijl ze tijdens dergelijke reizen vakantiereizen maken.

Voor Songkran tonen toeristische bestemmingen dit jaar steeds vaker het thema van de Thaise cultuur, in lijn met een trend voor erfgoedtoerisme die steeds meer ingang vindt onder Thaise vakantiegangers.

KResearch schat dat tijdens het zevendaagse Songkran-festival – van 11-17 april – de inkomsten uit toerisme 15.6 miljard baht zullen bedragen, 15.8 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar.

Het onderzoeksbureau zei dat de Go Local-toerismecampagne vooral duidelijk was in het toenemende aantal binnenlandse toeristen op historische locaties in Bangkok en Ayutthaya.

Vanwege de positieve trends verwacht KResearch dat de Go Local-campagne in de eerste helft van 2018 515 miljard baht aan inkomsten uit toerisme zou moeten genereren, een stijging van 8.5 procent op jaarbasis.

Met dank aan de natie.

BRONNatie Zaken
De heer Adam Judd is sinds december 2017 mede-eigenaar van TPN media. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in retail sales, HR en operations management, en schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan acht jaar als fulltime inwoner in Pattaya, is lokaal bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een vaste bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Pattayanewseditor@gmail.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/