UNICEF roept op tot gezamenlijke actie voor een betere toekomst, vandaag

PERSBERICHT:

Omdat kinderen wereldwijd met ongekende uitdagingen worden geconfronteerd, roept UNICEF op tot gezamenlijke actie om Een betere toekomst, vandaag.

BANGKOK, 7 november 2024 – UNICEF Thailand lanceert vandaag Een betere toekomst, vandaag, een publieke campagne die de maatschappij oproept om samen te komen om een ​​veiligere, gezondere en hoopvollere toekomst te creëren voor elk kind. In een wereld van escalerende conflicten, gezondheidscrises, armoede, ongelijkheid en klimaatgerelateerde rampen, dringt UNICEF aan op onmiddellijke actie om de rechten van kinderen te handhaven en elk kind te helpen zijn volledige potentieel te bereiken.

De campagne zal aandacht trekkende publieke evenementen, een inspirerende social media campagne en beroemde gasten bevatten. Het zal iedereen in Thailand de kans geven om deel te nemen en hun toewijding aan kinderen te tonen door de campagneboodschap te delen, online of persoonlijk deel te nemen aan evenementen of meer directe acties te ondernemen.

Wereldwijd worden kinderen geconfronteerd met een scala aan complexe en onderling verbonden uitdagingen. UNICEF schat dat:

  • 330 miljoen kinderen leven in extreme armoede, waarvan de helft in conflictgebieden
  • 200 miljoen kinderen kampen met ontwikkelingsproblemen als gevolg van ondervoeding
  • 86 miljoen adolescente meisjes gaan nog steeds niet naar school
  •  559 miljoen kinderen worden blootgesteld aan intense hittegolven als gevolg van klimaatverandering. 

Kinderen in Thailand worden ook geconfronteerd met meerdere uitdagingen, onderstreept door recente overstromingen die hun kwetsbaarheid voor klimaatgerelateerde rampen blootlegden. Een onderzoek van UNICEF benadrukt de impact van ongelijkheid: 15 procent van de leerlingen maakt de middelbare school niet af, minder dan de helft van de kinderen in groep 2 en 3 heeft basisvaardigheden in lezen en 13 procent van de kinderen groeit op met een groeiachterstand als gevolg van slechte voeding.

 

"Kinderen over de hele wereld - ook in Thailand - worden geconfronteerd met een toekomst vol grote onzekerheden, van de dreiging van klimaatverandering en ontwrichtende technologie tot economische, sociale en demografische uitdagingen", aldus Kyungsun Kim, UNICEF-vertegenwoordiger voor Thailand. "We kunnen geen oude benaderingen gebruiken om deze nieuwe problemen op te lossen, we moeten op een creatieve, vastberaden en verenigde manier te werk gaan, zodat elk kind zich veilig, gesteund en klaar voelt om de uitdagingen van morgen aan te gaan. We werken al samen met de Koninklijke Thaise regering en partners om beleid en diensten te creëren die het leven van kinderen verbeteren, en deze nieuwe campagne zal de publieke aandacht vestigen op de urgente uitdagingen waarmee jongere generaties worden geconfronteerd en individuen de mogelijkheid bieden om actie te ondernemen om het leven van kinderen te verbeteren."

Een betere toekomst, vandaag wordt gelanceerd voorafgaand aan de Wereldkinderdag op 20 novemberth 2024, en loopt door tot de Thaise Kinderdag op 11 januarith 2025. Een reeks evenementen en online activiteiten zal individuen, bedrijven en overheden op nationaal en lokaal niveau oproepen om samen te werken om hun steun aan kinderen in de praktijk te brengen.

De campagne zal creatieve evenementen in de echte wereld omvatten die het leven van kinderen tot leven brengen, nieuwe films online gelanceerd, en een reeks "kids takeovers" om jongeren en hun cruciale rol in het vormgeven van onze toekomst in de schijnwerpers te zetten. UNICEF zal ook een nieuwe "Box of Life"-campagne lanceren in 2024, waarmee iedereen kan doneren om dringende hulp te bieden aan kinderen in nood. De box bevat vaccins, schoon water en educatief materiaal. Voor degenen die de campagne niet financieel kunnen ondersteunen, zijn er mogelijkheden om vrijwilligerswerk te doen, deel te nemen aan evenementen of pleitbezorgers te worden voor kinderen door online content te delen.

Het belangrijkste evenement van de campagne vindt plaats op 20 novemberth, wanneer UNICEF Thailand zich aansluit bij de wereldwijde UNICEF “Turn Blue”-beweging. In voorgaande jaren zijn wereldberoemde monumenten, waaronder het Empire State Building in New York, de Eiffeltoren in Parijs, de Akropolis in Athene en de Dragon Bridge in Da Nang, verlicht in UNICEF-blauw om landen te inspireren om kinderen te steunen. Als onderdeel van de campagne zal UNICEF de iconische Tempel van de Dageraad in Bangkok verlichten en dit historische monument toevoegen aan een wereldwijde eregalerij van gevierde monumenten.

“De missie van UNICEF is om elk kind te bereiken dat ondersteuning nodig heeft, waar ze ook zijn en wat hun achtergrond ook is,” zei Kim. “Dit is een enorme onderneming en kan alleen slagen als we allemaal samenwerken om ons steentje bij te dragen. Elke actie telt, hoe klein het ook lijkt. Dit is wat deze campagne iedereen probeert te vertellen: samen kunnen we echt een wereld creëren waarin elk kind kan floreren.”

Bezoek www.unicef.or.th/better-tomorrow/en om te ontdekken hoe u kunt bijdragen en deel kunt uitmaken van deze inspirerende inspanning om een ​​betere toekomst, vandaag te creëren.

Het voorgaande is een persbericht gepubliceerd met volledige toestemming en autorisatie van de organisatie(s) vermeld in het PR-materiaal en TPN-media. De uitspraken, gedachten en meningen van de bij het persbericht betrokken organisatie zijn geheel van henzelf en hoeven niet per se die van TPN media en haar medewerkers weer te geven.

Abonneren
Goongnang Suksawat
Goong Nang is een nieuwsvertaler die al vele jaren professioneel voor meerdere nieuwsorganisaties in Thailand heeft gewerkt en vijf jaar voor The Pattaya News heeft gewerkt. Is voornamelijk gespecialiseerd in lokaal nieuws voor Phuket, Pattaya, en ook wat nationaal nieuws, met de nadruk op vertaling tussen Thais naar Engels en het werken als tussenpersoon tussen verslaggevers en Engelssprekende schrijvers. Oorspronkelijk afkomstig uit Nakhon Si Thammarat, maar woont in Phuket en Krabi, behalve wanneer hij tussen de drie pendelt.