Pattaya —
Verkopers van de Thepprasit-markt eisen gerechtigheid van de autoriteiten in Pattaya nadat ze beweren dat ze oneerlijk zijn behandeld door de eigenaar van de markt.
Op 28 oktober kwam een groep verkopers van de Thepprasit-markt, onder leiding van de 41-jarige mevrouw Jaruporn Chomvoralap, bijeen in het stadhuis van Pattaya om gerechtigheid te eisen van de burgemeester van Pattaya nadat ze te maken hadden gekregen met vermeende oneerlijke behandeling door de eigenaar van de markt. Adjunct-burgemeester dhr. Wuttisak Rermkitjakarn en adjunct-burgemeester dhr. Kritsana Boonsawat kwamen naar buiten om de verkopers te begroeten en nodigden hen uit om binnen te komen voor een gesprek.
De verkopers uitten vier zorgen tegenover de locoburgemeesters, waaronder:
- De markt zou een regel hebben ingevoerd om verkopers een boete van 1,000 baht per dag op te leggen als ze hun goederen niet elke dag verkopen. Verkopers vonden deze maatregel oneerlijk omdat ze al wekelijks huur betalen en legitieme redenen kunnen hebben om niet elke dag te verkopen.
- De markt zou zijn openingsdagen hebben verlengd van drie dagen per week naar elke dag zonder de huurkosten dienovereenkomstig aan te passen. De verkopers vroegen om een herwaardering van de huurprijzen om deze af te stemmen op het toegenomen aantal openingsdagen.
- De leveranciers beweren dat de dagelijkse werkzaamheden hebben geleid tot een daling van hun omzet, omdat ze voornamelijk specialistische producten verkopen die geen dagelijkse klanten trekken.
- Als de markt zeven dagen per week open wil blijven, zijn de verkopers bereid dit te accepteren, maar ze willen dan wel dat dit alleen tot elke donderdag gebeurt.
Mevrouw Jaruporn verklaarde dat ze al vier keer zonder succes hebben geprobeerd te onderhandelen met de eigenaar van de markt, omdat ze alleen vertegenwoordigers en marktmanagers konden ontmoeten die geen beslissingsbevoegdheid hadden. De verkopers hopen dat Pattaya City als bemiddelaar kan optreden om een eerlijke oplossing met de eigenaar te bereiken.
Adjunct-burgemeester dhr. Wuttisak erkende dat de klacht volgens de wettelijke procedures zal worden verwerkt. Hij gaf de verkopers ook opdracht een formele klacht op te stellen die naar de markteigenaar moet worden gestuurd. Als de eigenaar niet reageert op de dagvaarding van de stad, kan hij/zij worden bestraft met Artikel 45 van de Consumer Protection Act, wat kan resulteren in maximaal een maand gevangenisstraf of een boete van maximaal 20,000 baht, of beide.
-=-=-=-=-=-=-=–=-=-=-=-=-=-=-=
Steun The Pattaya News in 2024!
Een medische of reisverzekering nodig voor je reis naar Thailand? Wij kunnen helpen!