Nationaal—
Op 11 mei 2024 rapporteerden Thaise nationale media de bedrijfsresultaten en de geconsolideerde jaarrekening van Carabao Group in kwartaal 1/2024, van 1 januari tot 31 maart, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar.
De totale verkoopopbrengst bedroeg 4.9 miljard baht, of 20% hoger dan vorig jaar. De inkomsten uit productieactiviteiten onder Carabao Group bedroegen 2.8 miljard baht of 14% hoger dan vorig jaar van binnenlandse en internationale bedrijven, vooral in de CLMV-landen (Cambodja, Laos, Myanmar en Vietnam).
De binnenlandse omzet bedroeg 1.3 miljard baht of 13% hoger dan vorig jaar door de groei van energiedrankjes. Het bedrijf ging door met het implementeren van zijn hoofdstrategie, namelijk het handhaven van de productprijzen op 10 baht om de last van de Thaise bevolking te verlichten, terwijl andere merken hun prijzen lichtjes aanpasten tot 12 baht.
Carabao Group zette echter zijn traditionele handelskanalen verder in de vorm van gemakswinkels, winkels en minibusjes, die werden uitgebreid naar lokaal niveau. Bovendien stimuleerden nieuwe alcoholische dranken indirect de omzet van het bedrijf, aangezien Carabao bekend was onder adolescenten en bedienden.
Als gevolg hiervan blijft hun marktaandeel met 10% groeien.
De internationale handel in CLMV bedroeg 1.5 miljard baht, oftewel 15% meer dan vorig jaar, dankzij promotiecampagnes, sportsponsors, concerten en Carabao-productmonsters.
Ondertussen maakte CP All Public Co.Ltd. publiekelijk zijn nettowinst in het eerste kwartaal van 1 bekend van 2024 miljard baht of 6.3% hoger dan vorig jaar. De voornaamste reden hiervoor waren de betere bedrijfsresultaten voor alle businessgroepen en de effectieve kostenbeheersing.
De totale omzet bedroeg 241 miljard baht of 8.5% hoger dan vorig jaar, omdat het bedrijf een stijging in de omzet had uit de productverkoop van alle bedrijfsgroepen, inclusief gemakswinkels, winkels en andere bedrijfsgroepen. Dit kwam doordat de binnenlandse consument hogere eisen stelde, wat de economische waarden en het toerisme van Thailand en de economische stimuleringsmaatregelen van de regering verder stimuleerde.
In het eerste kwartaal breidde CPALL meer dan 185 nieuwe 7-11 vestigingen uit in heel Thailand, met in totaal 14,730 winkels onder de CPALL-merken, op het moment van schrijven. Bovendien speelde het overheidsbeleid een cruciale rol bij het ondersteunen van de stijgende omzet en 7-11 winkels implementeerden hun strategieën dienovereenkomstig.
Het bedrijf waardeerde nog steeds hun klassieke klantenbestand, maar zou een nieuwe doelgroep verder bereiken door nieuwe producten, promoties en 7-Delivery te introduceren die goed aan de behoeften van klanten in de huidige situatie voldeden.
In 2024 zou CPALL nog eens 700 binnenlandse vestigingen uitbreiden en was het de bedoeling om nog eens 7-11 winkels op te richten in Laos en Cambodja.