Medical Bytes Thailand Nummer 107 Schuldig of niet schuldig?

Medical Bytes Thailand nr. 107: 'Schuldig of niet schuldig?'.

Het volgende is een gastmeningartikel van Doc Martyn. Zijn meningen en adviezen zijn volledig de zijne en hoeven niet noodzakelijkerwijs die van The Pattaya News Company Limited te zijn. Zijn contactgegevens vindt u aan het einde van het artikel.

  1. Sinds 30 zijn er in Bangkok dertig kruispunten met roodlichtcamera's actief, maar de technologie was beperkt. In 2009 is het systeem geüpgraded. Nu beschikt elke geüpgradede roodlichtlocatie over 2019 of 2 camera’s met 3K-resolutie en infraroodtechnologie. Bovendien heeft elke locatie 4 waarschuwingsborden met roodlichtcamera's, één geplaatst op 2 meter en één geplaatst op 100 meter vóór het kruispunt. De boete voor overtreding bedraagt ​​50 THB, met aftrekpunten.
  2. Het programma is een gezamenlijke onderneming van de Koninklijke Thaise Politie en het Ministerie van Transport, Thailand. Tijdens de proefperiode van 14 dagen in  In 2019 reden 22,260 chauffeurs door rood, wat neerkomt op 1,590 chauffeurs/dag.
  3. Ik heb 34 jaar in Australië gewerkt, waar de straffen voor rood licht en/of gokken op oranje buitensporig hoog waren. Daarom rijd ik niet door rood licht en ben ik geen oranje gokker. In januari 2024 ontving ik tot mijn verrassing een roodlichtcamera-overtredingsmelding, zie foto's 1 en 2. Ogenschijnlijk vond de overtreding plaats op 12 decembere, 2023 op het kruispunt Nang Rong, Buriram, waar snelweg 218 en snelweg 24 samenkomen. Ik kan me niet herinneren dat ik dit licht heb laten rijden. Niettemin, op 28th februari 2024, Ik ging naar het Buriram Department of Transport om de boete te betalen. De afdeling zou de betaling van 500 THB die nodig is om de boete te vereffenen, niet accepteren. De agenten verwezen mij naar de politie. Op dit punt werd ik achterdochtig.
  4. Onderzoek naar roodlichtcamera's suggereerde dat er in de provincie Buriram geen roodlichtcamera's waren. Er was ook geen enkel bewijs van een gezamenlijke onderneming tussen de Koninklijke Thaise Politie en het Ministerie van Transport van Thailand om hetzelfde in de provincie te installeren. Ik reed via dit kruispunt op 6th Maart 2024. Er waren geen waarschuwingssignalen voor roodlichtcamera's en ik kon ook niet de 2 of 3 camera's zien met 4K-resolutie en infraroodtechnologie die door het programma vereist zijn.
  5. Ik denk dat dit oplichting was en ik heb de boete niet betaald. Als je de gemaakte foto's bekijkt, is het duidelijk dat de achteruitkijkcamera niet op een lichtmast was gemonteerd, een montagesysteem dat doorgaans wordt gebruikt voor het monitoren van camera's bij verkeerslichten. Verder lijkt het erop dat de camera boven de standaardhoogte van een lichtmast is geplaatst, wat erop wijst dat deze mogelijk op een drone is gemonteerd.
  6. In februari 2023 ontving ik een overtredingsmelding van het M-Flow-betalingssysteem in Bangkok, zie foto 3, waarin werd beweerd dat ik zonder het vereiste betaallabel door het M-Flow-systeem was gereden en dat ik de tol niet had betaald. De boete van THB 300 is naar mijn adres in Buriram gestuurd. Het probleem: ik ben op 31/1/2023 niet door het M-Flow systeem gereden, sterker nog, ik heb nog nooit door het M-Flow systeem gereden. Verder werd de boete op soortgelijke wijze verhoogd door ‘de politie’ en niet door een samenwerking tussen de Royal Thai Police en het Department of Transport, Thailand. Ik heb de boete niet betaald. Vervolgens werd verklaard dat deze opgelegde boetes oplichterij waren en werd het publiek geadviseerd de vereiste boete niet te betalen.
  7. Omdat we steeds afhankelijker worden van de snel voortschrijdende IT- en AI-technologie, zijn dit soort oplichtingspraktijken eenvoudig te ontwikkelen. Maar de waarheid zit in de details. De elektronische cameratechnologie die nodig is om de M-Flow te monitoren, is bijvoorbeeld zowel geavanceerd als zeer specifiek. Toch is de M-Flow-foto van mijn kenteken korrelig en van slechte kwaliteit. Het ziet eruit als een knip-en-plakfoto, recensiefoto 3. Op dezelfde manier is de achterste foto in de rode lichtovertreding slecht scherpgesteld en is het eenvoudig om de kleur van het licht van groen naar rood te veranderen. Het lijkt erop dat deze claims frauduleus waren en gebaseerd waren op gefabriceerde gegevens.
  8. Schwabs tirannieke collectivisme, vervat in het document 'The Great Reset 2030', vertrouwt op BlockChain om gegevens te beveiligen. Momenteel is een dergelijke beveiliging niet beschikbaar voor roodlichtovertredingen en de M-Flow-systemen in Thailand. Oplichting is gemakkelijk te verzinnen. 'Schuldig of niet schuldig', jij beslist.

Addendum: De afgelopen zes jaar heb ik als gepensioneerde arts, woonachtig in Buriram, second opinions aangeboden over elk medisch probleem. Ik ben onlangs naar Pattaya verhuisd. Net als in dit geval worden er ook telefonische consulten aangeboden als u buiten Pattaya woont. Voor assistentie; neem dan contact met mij, Doc Martyn, op Facebook of bel Dao op 6 095 414.

Abonneren
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/