nationaal —
Een opkomend reisplatform is van plan om in 2023 een miljoen internationale reizen naar Thailand aan te trekken.
De heer Eric Gnock Fah, mede-oprichter en Chief Operating Officer van Klook, een toonaangevend Aziatisch reisplatform dat een one-stop-shop biedt voor hoogwaardige reisactiviteiten en -diensten, kondigde aan dat zijn bedrijf een promotiecampagne zal lanceren om meer internationale toeristen aan te trekken naar Thailand, gericht op ten minste een miljoen reizen.
In 2023 groeide het aantal boekingen van reisactiviteiten van Klook in het eerste kwartaal met 100%. Deze groei weerspiegelt positieve tekenen van herstel in de toeristenindustrie in Thailand en toont ook aan dat toeristen steeds meer bereid zijn om meer geld uit te geven aan Thaise toeristische activiteiten, vooral activiteiten die draaien om de Thaise cultuur en zinvolle ervaringen bieden, zei dhr. Eric.
Hij onthulde ook dat Klook de krachten heeft gebundeld als een belangrijke partner met de Tourism Authority of Thailand (TAT). De twee partners proberen het Thaise toerisme een boost te geven en te promoten onder de Aziatische klantenkring, een sterke en gerichte klantenbasis van TAT.
De samenwerking ondersteunt en moedigt Free Independent Travellers (FIT's) uit zeven landen - Hong Kong, Singapore, Taiwan, India, Indonesië, de Filippijnen en Maleisië - aan om Thailand te bezoeken. De heer Eric zei dat dit de eerste samenwerking ooit is om toerisme voor meerdere markten te stimuleren.