Bangkok Airways heeft er vertrouwen in dat het toerisme in Thailand in 2023 op gang komt

  • De luchtvaartmaatschappij is van plan om meer dan 40,000 vluchten uit te voeren met een verwacht totaal
    van vervoerde passagiers op 4.4 miljoen in 2023
  • De luchtvaartmaatschappij viert dit jaar haar 55e verjaardag en benadrukt haar premium positionering

22 maart 2023 – Bangkok Airways Public Company Limited (BA) voorziet dat het totale aantal passagiers wereldwijd ongeveer 70-80% van het pre-COVID-volume zal bereiken als gevolg van de snelle reisvraag en het herstel van de wereldeconomie. In 2023 is Bangkok Airways van plan om haar diensten te versterken en te verbeteren om haar klanten en luchtvaartpartners beter van dienst te zijn, waarbij ze haar premium positionering benadrukt en zich richt op het verbeteren van de werking van haar drie eigen luchthavens; Samui, Sukhothai en Trat. Bovendien markeert 2023 het 55-jarig jubileum van Bangkok Airways en zal de luchtvaartmaatschappij een aantal geweldige activiteiten en campagnes lanceren. Verder zal de luchtvaartmaatschappij meer energie steken in haar ontwikkeling op het gebied van duurzaamheid om steeds verantwoordelijker te opereren. In 2023 wil Bangkok Airways ongeveer 4.4 miljoen passagiers vervoeren en meer dan 40,000 vluchten uitvoeren.

De heer Puttipong Prasarttong-Osoth, President merkte op: "Het internationale reizen en toerisme is geleidelijk aan het herstellen, wat resulteerde in een snel herstel voor de luchtvaartindustrie in alle regio's van de wereld. Voor Bangkok Airways zijn we getuige geweest van een toename van extra boekingen sinds juli 2022, toen Thailand de reisbeperkingen ophief. Daarom hadden we in 2022 een totaal aantal vervoerde passagiers van 2.7 miljoen, wat een stijging is met 394.8 procent in vergelijking met het jaar 2021. We voerden 29,892 vluchten uit in 2022, een stijging met 243.8 procent in vergelijking met het jaar 2021. Het algemene beeld van het totale aantal passagiers dat in 2022 werd vervoerd, bereikte het ongeveer 45 procent in vergelijking met het jaar 2019 en nam geleidelijk toe, en tegen het einde van het derde kwartaal van 2022 bereikte het totale aantal passagiers 65 procent in vergelijking met 2019. Aangenomen wordt dat toeristen uit andere landen zagen Thailand nog steeds als hun topbestemming, aangezien veel landen hun reisbeperkingen verminderden, wat resulteerde in een aanhoudend snel herstel voor het toerisme in Thailand in 2022.

“Momenteel vliegt Bangkok Airways naar 15 bestemmingen in Thailand en 7 bestemmingen in Azië. In 2023 is de luchtvaartmaatschappij van plan meer Thaise reizigers aan te trekken om binnen het land te reizen en meer internationale reizigers om in Thailand en de regio te reizen via het uitgebreide netwerk van Bangkok Airways. De luchtvaartmaatschappij streeft naar 15,000 miljoen baht aan passagiersinkomsten met een verwachte bezettingsgraad van 76 procent in 2023.”

“Ter gelegenheid van ons 55-jarig jubileum streeft Bangkok Airways er nog steeds naar om onze producten en diensten te verbeteren om onze passagiers een naadloze reiservaring te bieden door onze premium positionering te benadrukken. Bangkok Airways is een premium full-service luchtvaartmaatschappij die niet alleen bekend staat om zijn uitmuntende service, maar ook om zijn zorgeloze reiservaring. Enkele van de uitgelichte voordelen die klanten van Bangkok Airways gewoonlijk krijgen, zijn gratis stoelkeuze, 20 kg bagagevrijdom, toegang tot passagierslounges, maaltijden en drankjes tijdens de vlucht. Bovendien zal het bedrijf dit jaar een van zijn sterke punten benadrukken, en dat is als de enige exploitant van de drie succesvolle luchthavens – Samui, Sukhothai en Trat. De luchtvaartmaatschappij wil de drie luchthavens onder haar beheer gebruiken om luchtvaarthubs te worden die unieke bestemmingen in de regio met elkaar verbinden. In 2023 is het bedrijf van plan om de capaciteit van de luchthavens uit te breiden en zijn beheersystemen, landschapsverbetering en milieubeheer te verbeteren, die onder de regels en voorschriften van de betrokken autoriteiten zullen vallen en internationale normen zullen volgen.

voegde meneer Puttipong eraan toe, “Bangkok Airways beseft het belang van duurzame groei en wil ervoor zorgen dat alle belanghebbenden van het bedrijf duurzaam kunnen groeien met behoud van het milieu, vooral met het oog op de belangrijkste milieukwesties – klimaatcrisisbeheer, dat het bedrijf zeer serieus neemt. Onlangs heeft Bangkok Airways de projecten voor efficiënt vliegtuigbrandstofbeheer geïmplementeerd om de CO₂-uitstoot te verminderen. Daarnaast heeft de luchtvaartmaatschappij zich ook aangesloten bij het Carbon Offsetting and Reduction Scheme for International Aviation (CORSIA) van ICAO, ter ondersteuning van de doelstellingen om de CO₂-uitstoot voor internationale vluchten te verlagen en de impact van de luchtvaart op de klimaatverandering te beperken. Het doel is om tegen 2050 Net Zero Carbon Emission te bereiken. Bovendien is het bedrijf ook van plan om voet aan de grond te krijgen in andere duurzaamheidsdimensies, zoals studies naar hernieuwbare energie; beoordeling van de COXNUMX-voetafdruk van de organisatie, de ontwikkelplannen voor het afvalscheidingsproject en upcyclingprojecten.

Dhr. Anawat Leelawatwatana, Senior Vice President – ​​Finance en Accounting, merkte op dat “Bangkok Airways de bedrijfsresultaten voor het jaar 2022 heeft gepubliceerd; de totale omzet bedroeg 12,742.1 miljoen baht, een stijging met 124.8 procent in vergelijking met het jaar 2021, als gevolg van een stijging van de totale omzet door de groei van de inkomsten van luchtvaartpassagiers die met 609.8 procent waren gestegen, de inkomsten van de luchthavenactiviteiten met 465.4 procent, en luchthavengerelateerde bedrijfsopbrengsten stegen respectievelijk met 71.6 procent. Als resultaat boekte het bedrijf een operationeel verlies van 889.3 miljoen baht, een daling van 64.9 procent (1,643.2 miljoen baht) in vergelijking met 2021.”

“In 2022 haalde Bangkok REIT Management Company Limited, een dochteronderneming van het bedrijf, als de REIT-manager van BA Airport Leasehold Real Estate Investment Trust (“BAREIT”) een fonds van 14,300 miljoen baht op en noteerde BAREIT op de beurs van Thailand op 14 september 2022. Samui Airport heeft in 2022 een aanzienlijke groei doorgemaakt, de luchthaven had in totaal 1.3 miljoen passagiers en verzorgde meer dan 15,000 vluchten. Daarom geloven we dat Samui Airport dit jaar beter zal presteren naarmate het toerisme zich herstelt.”

“De laatste update van het U-Tapao Airport ontwikkelingsproject, de U-Tapao International Aviation Co., Ltd. (UTA) heeft het ontwerp van de terminals en bouwwerkzaamheden voorbereid en is klaar om het bouwproces te starten zodra het definitieve goedkeuring van de autoriteit.”

Komkrit Ngamwongwirot, directeur van Key Account en Aanvullend Product, merkte op: “Dit jaar verwacht het bedrijf dat het aandeel van de inkomsten voornamelijk afkomstig zal zijn van de buitenlandse markten, die wij zien als de markten die klaar zijn om te besteden en te reizen. Wij zijn van mening dat de inkomsten uit deze markten met ongeveer 60% zullen stijgen en dat de totale inkomsten voornamelijk via onze GSA-agenten in de belangrijkste markten, waaronder Europa, Amerika, Australië, Japan, China, Zuid-Afrikaanse landen en nog eens 20 landen over de hele wereld. Daarnaast denken we dat onze omzet ook afkomstig zal zijn van onze partnerluchtvaartmaatschappijen, die momenteel ongeveer 100 luchtvaartmaatschappijen over de hele wereld vertegenwoordigen. Toch is een van de distributiekanalen waar we ons dit jaar meer op gaan richten, de online reisagenten, die onmiskenbaar een van de belangrijkste spelers op de markt worden.”

“In 2023 zullen we proactiever zijn in overzeese markten. We zullen 12 nieuwe GSA-agenten aanstellen, waardoor we in totaal 41 agenten over de hele wereld hebben. De nieuw aangestelde agenten bevinden zich voornamelijk in de Scandinavische/Scandinavische en Benelux-landen. Daarnaast zal het bedrijf enige agenten aanstellen in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Hong Kong en Australië.”

“Voor Thailand, dat wordt gezien als een zeer competitieve markt, zijn we van plan om het hele jaar door strategisch promoties uit te rollen. We zullen ook samenwerken met relevante zakenpartners zoals verzekeringsmaatschappijen, autoverhuurbedrijven, hotels, om de neveninkomsten te verhogen door middel van aantrekkelijke campagnes en promoties. Daarnaast hebben we ook speciale kortingen voor studenten, ouderen en gehandicapten.”

“Voor marketingcommunicatie gaan we dit jaar de kleurmarketingstrategie gebruiken om merkbeleving te creëren door middel van de blauwe kleur, onze huisstijl. Het concept voor de branding van dit jaar is "Blauw is de kleur van geluk", wat de kleur van de branding van Bangkok Airways weerspiegelt. Verschillende tinten blauw zullen worden gebruikt om het merk te symboliseren, samen met onze presentator, Yaya Urassya, die al 8 jaar het gezicht is van Bangkok Airways. De nieuwe tv-commercials met in de hoofdrol Yaya en de blauwe kleur van Bangkok Airways worden vandaag uitgebracht en ik hoop dat iedereen die het ziet het leuk zal vinden en zich ermee zal identificeren wanneer ze willen reizen, ze moeten denken aan de blauwe kleur en aan Bangkok Airways, want blauw is de kleur van geluk.”

“Voor marketingactiviteiten lanceren we dit jaar enkele gedenkwaardige evenementen om onze naamsbekendheid in Thailand te versterken. Sportmarketing zal dit jaar nog steeds onze belangrijkste focus zijn, omdat het heeft bewezen dat het een enorme reisvraag kan creëren en de merkperceptie van Bangkok Airways als boetiekorganisator kan verbeteren. Dit jaar gaan we door met onze 'Bangkok Airways Boutique Series', ons jaarlijkse hardloopevenement. Er zullen in 4 4 evenementen zijn op 2023 verschillende bestemmingen, namelijk de Koh Samui Halve Marathon, de Lampanf Halve Marathon, de Phang-Nga Halve Marathon en de Sukhothai Halve Marathon. Alle evenementen zullen een duurzaamheidsconcept bevatten om mensen bewust te maken van de wereldwijde klimaatcrisis. Al onze hardloopshirts zijn dit jaar bijvoorbeeld gemaakt van gerecyclede plastic flessen. Afgezien daarvan zullen we ook het Bangkok Airways Surf Festival houden, dat we samenwerken met de Tourism Authority of Thailand (TAT), het evenement zal worden gehouden in Khaolak, Phang-Nga om sporttoerisme in de secundaire stad te promoten.”

Inschrijven
Richt Tanakorn
De lokale nieuwsvertaler bij The Pattaya News. Aim is een vierentwintigjarige jongen die momenteel in Bangkok woont. Hij is geïnteresseerd in Engelse vertalingen, verhalen vertellen en ondernemerschap en gelooft dat hard werken een onmisbaar onderdeel is van elk succes in deze wereld.