Ambtenaren van Pattaya en Chiang Mai ontmoeten elkaar om toerisme in de provincies te bespreken

Pattaya —

Ambtenaren uit de provincies Pattaya en Chiang Mai kwamen op 27 januari bijeen om manieren te bespreken om het toerisme tussen de provincies te verbeteren via een campagne genaamd "Chonburi Travel Roadshow to Chiang Mai." De bijeenkomst werd bijgewoond door vertegenwoordigers van de toerismebureaus van beide provincies, evenals lokale ondernemers en overheidsfunctionarissen.

De bijeenkomst, die plaatsvond in Chiang Mai, was gericht op het identificeren van verbeterpunten tussen de twee provincies en de mogelijkheid van toerisme tussen de provincies. De autoriteiten bespraken manieren om meer bezoekers van Chiang Mai, een bergachtige provincie, naar Pattaya, een badplaats, te trekken en hoe een naadloze reiservaring te creëren voor degenen die beide bestemmingen bezoeken.

De autoriteiten bespraken ook het potentieel voor samenwerking tussen lokale bedrijven en touroperators, waaronder vervoersopties tussen de twee provincies, om het voor toeristen gemakkelijker te maken om tussen de twee bestemmingen te reizen.

Suladda Srutilawan, directeur van de Tourism Authority of Thailand (TAT) Chiang Mai, verklaarde dat de economie van Chiang Mai met 3.2% groeide en een omzet van 221.48 miljard baht voor het land zou kunnen genereren in termen van binnenlands toerisme.

"Volgens de TAT-studie reist 42.43% van de inwoners van Chiang Mai liever door provincies, met als meest populaire bestemmingen Bangkok en Chonburi," zei Sulada, "Hieruit kunnen we zien dat een zeegerelateerde bestemming een populaire plek blijft .”

Binnenlands toerisme in het algemeen in Thailand heeft sinds de Covid-19-pandemie een grotere prioriteit gekregen. Tijdens de pandemie, toen de grenzen grotendeels gesloten waren, waren gebieden die afhankelijk waren van buitenlands toerisme, zoals Phuket en Pattaya, gedwongen om te vertrouwen op binnenlands toerisme om de lokale economie in stand te houden.

Als gevolg hiervan zag een toenemend aantal evenementen en festivals in Pattaya, Phuket, Chiang Mai en Hua Hin zich gericht op binnenlandse reizen. Volgens de Tourism Authority of Thailand zal deze strategie in de toekomst worden voortgezet, terwijl ze wordt gecompenseerd door terugkerend internationaal toerisme.

Als gevolg hiervan hebben veel bedrijven in op buitenlands toerisme georiënteerde enclaves hun bedrijfsstrategie aangepast om meer producten en diensten aan te bieden die Thaise toeristen aanspreken in plaats van alleen buitenlandse toeristen. Dit omvat zaken als Instagram-vriendelijke plekken en ontwerpen, uitgebreide menu's met Thais eten, Thais georiënteerde muziek en entertainment, en meer.
-=-=-=-=-=-=-=-=-===-=-=-=–=–=–=–==-

Discussieer mee in onze Facebook-groep https://www.facebook.com/groups/438849630140035/of in de reacties hieronder.

Inschrijven
Richt Tanakorn
De lokale nieuwsvertaler bij The Pattaya News. Aim is een vierentwintigjarige jongen die momenteel in Bangkok woont. Hij is geïnteresseerd in Engelse vertalingen, verhalen vertellen en ondernemerschap en gelooft dat hard werken een onmisbaar onderdeel is van elk succes in deze wereld.