Naarmate het buitenlandse toerisme in Pattaya weer opleeft, neemt ook de interesse in online forums en sociale media in Pattaya toe

Pattaya, Thailand-

Na meer dan twee en een half jaar van de Covid-19-pandemie die de toeristenindustrie van Pattaya in wezen heeft stilgelegd, beginnen de zaken er eindelijk iets beter uit te zien voor Pattaya en Thailand.

Voor het eerst sinds december 2019 lijkt de stad in december en januari een echt "hoogseizoen" te hebben zonder wijdverbreide grenssluitingen, zakelijke beperkingen, covid-mandaten, nachtleven en entertainment, en al het andere dat tijdens de de pandemie.

Ja, er zijn nog steeds problemen, waarvan vele buiten de directe controle van Thailand, zoals inflatie over de hele wereld, de aanhoudende Russische invasie van Oekraïne, stijgende olieprijzen en dure vluchten, China zet zich nog steeds in voor een Covid Zero-strategie en meer. Maar Thailand heeft aangekondigd dat per 1 oktober het noodbesluit dat sinds maart 2020 van kracht was, wordt opgeheven en toeristen en bezoekers hoeven niet te testen op Covid-19, hun vaccinatiestatus te bewijzen, gevaccineerd te worden of enige andere maatregel, om het land eindelijk volledig te heropenen. Thailand degradeert Covid-19 ook tot een ziekte die moet worden gecontroleerd en ontbindt hun Covid-19-operatiecentrum.

Bovendien verlengt Thailand ook de periode voor visa on arrival en visumvrijstelling in de komende maanden, zodat mensen gemakkelijk langere vakanties kunnen nemen. Voor meer informatie hierover klik hier

De opwinding is voelbaar op veel internetfora, groepen, gemeenschappen en soortgelijke items waar veel mensen van plan zijn (of al hebben) om terug te keren naar Thailand, velen voor het eerst sinds 2019 of begin 2020.

De eigen website van Pattaya News is de afgelopen maand maand na maand gegroeid en toont een toenemende interesse in de stad en het gebied, vooral met betrekking tot toeristische evenementen en activiteiten, evenals veranderingen in het gebied. Het leiderschap van Pattaya heeft zich elk weekend ingezet voor verschillende evenementen om het toerisme te stimuleren, dus er is altijd iets lokaals aan de hand en we behandelen elk evenement hier bij The Pattaya News. We hebben hier ook een actieve sociale-mediagroep op Facebook om lokale gebeurtenissen te bespreken.

Voor degenen die alleen geïnteresseerd zijn in evenementen, zakelijke hoogtepunten, festivals, toeristische tips, wat er opent en nieuw is, en algemene "wat er aan de hand is" media rond Pattaya we hebben hier ook onze zusterwebsite Pattaya Unplugged, die zich puur richt op "positieve" dingen in de stad en laten zien wat Pattaya te bieden heeft en advies en tips geven aan nieuwe bezoekers. Pattaya Unplugged lag tijdens de pandemie grotendeels op het ijs, omdat alles op recreatiegebied al twee jaar gesloten was, maar is de laatste tijd weer aan het groeien en actief.

Facebook-groepen die aan Pattaya in het algemeen zijn gewijd, hebben een toenemend verkeer gezien en daarmee natuurlijk veel vragen over prijzen, wijzigingen, wat open is en wat niet, entertainment dat wordt aangeboden en meer. Veel van deze groepen waren ook in wezen "dood" tijdens de pandemie en de strenge grensbeperkingen, maar hun toenemende betrokkenheid en levendigheid spreekt goed voor de onmiddellijke toeristische toekomst van Pattaya.

YouTube-kanalen gewijd aan Pattaya, zoals Ridez4Kickz, hebben ook een aanzienlijke groei gezien na de pandemie en belangstelling van toeristen en bezoekers. De eigen YouTube van Pattaya News groeit ook gestaag en zal in de nabije toekomst worden vernieuwd om zich volledig te concentreren op het benadrukken van het beste van Pattaya en het geven van nauwkeurige, feitelijke informatie ter plaatse over het gebied.

Last but zeker not least een van Pattaya's oudste prikborden en forums, Pattaya Addicts (PA), heeft gemeld dat ze de sterkste nieuwe gebruikersregistraties en -aanmeldingen zien sinds ruim voor Covid-19, als gevolg van een toename van de belangstelling voor een bezoek aan Pattaya in het algemeen. Het forum, het grootste van Pattaya, bestaat al sinds 2006 en is nog steeds zeer actief en vol geëngageerde gebruikers, vooral degenen die er om de een of andere reden voor kiezen Facebook of andere sociale mediaplatforms niet te gebruiken. Het forum is trots op een 'nice to be nice'-community die advies, kennis, ondersteuning en richting geeft aan andere leden, met name bezoekers die nieuw zijn in Pattaya. Het forum organiseert ook regelmatig evenementen, meetups, kroegentochten en andere activiteiten. Je kunt het forum zelf bekijken (het is gratis!) Hier.

Gecombineerd spreekt de toenemende aanwezigheid op sociale media van online forums, groepen en meer in Pattaya tot een grotere interesse in Pattaya en als gevolg daarvan hogere bezoeken en toerisme in de nabije toekomst!

De heer Adam Judd is sinds december 2017 mede-eigenaar van TPN media. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in retail sales, HR en operations management, en schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan acht jaar als fulltime inwoner in Pattaya, is lokaal bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een vaste bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Pattayanewseditor@gmail.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/