Gast Op-Ed: De toeristenindustrie in Zuidoost-Azië

FOTO: Bangkok Biz News

  Toerismecijfers en vluchten van luchtvaartmaatschappijen zijn drastisch gestegen, aangezien de meeste Zuidoost-Aziatische landen hun grenzen hebben geopend en reisbeperkingen zoals quarantaine en testvereisten hebben opgeheven. Het toerisme zal ongetwijfeld een grote bijdrage leveren aan het economisch herstel van Zuidoost-Azië en sterk afhankelijk zijn van toeristen uit de buurlanden.

Initiatieven zoals digitaliseringsprojecten, officiële bijeenkomsten op hoog niveau, reistentoonstellingen, trainingsworkshops en partnerschappen zijn bedoeld om meer samenwerking tussen ASEAN-landen te stimuleren, Zuidoost-Azië te promoten als een toeristische bestemming van wereldklasse en de toeristische normen te verhogen.

Verwacht wordt dat de toeristenindustrie dit jaar in Zuidoost-Aziatische landen zal herstellen.

Volgens de geschorste Thaise premier Prayuth Chan-ocha zal Thailand dit jaar naar verwachting bijna 6 miljoen toeristen ontvangen en in 19 2023 miljoen toeristen. Deze cijfers zijn veel hoger dan het cijfer van vorig jaar van 400,000 buitenlandse toeristen.

De aanzienlijke toename van het aantal toeristen zal de van toerisme afhankelijke economie van Thailand aanzienlijk stimuleren, aangezien de reisindustrie ongeveer 20% van het bruto binnenlands product van Thailand bijdroeg. De Tourism Authority of Thailand heeft een doelstelling voor de inkomsten uit toerisme vastgesteld van ongeveer US $ 65 miljard.

Volgens de Singapore Tourism Board zal Singapore in 4 naar schatting 6 tot 2022 miljoen toeristen ontvangen. De stadstaat genereerde in de eerste 1.3 maanden van 3 ongeveer S $ 2022 miljard aan inkomsten uit toerisme.

Aziatische landen Australië, India, Indonesië, Maleisië en de Filippijnen droegen 56 procent bij aan de bezoekersaankomsten in Singapore.

De Chief Executive van de Singapore Tourism Board herhaalt dat de toename van het aantal toeristen dat Singapore aantrekt als een gewilde vakantiebestemming.

Naarmate de luchtvaartindustrie weer opleeft en het aantal toeristen toeneemt, zullen Zuidoost-Aziatische luchtvaartmaatschappijen de frequentie van vluchten verhogen.

AirAsia Philippines zal deze maand meer vluchten naar Zuidoost-Aziatische landen uitbreiden, namelijk Indonesië, Maleisië en Thailand. Deze landen zijn belangrijke doelmarkten voor toeristen afkomstig uit de Filippijnen.

Vanwege inflatie en economische onzekerheid geven reizigers de voorkeur aan korte reizen naar buurlanden om de reiskosten te verlagen. Voortaan is het herstel van de toeristenindustrie in Zuidoost-Azië sterk afhankelijk van reizigers uit andere ASEAN-landen.

In Luang Prabang, de oude hoofdstad van Laos, bijvoorbeeld, werden 90% van de recente hotelboekingen gedaan door Thaise toeristen.

Volgens het Indonesische Ministerie van Toerisme en Creatieve Economie zijn Maleisië, Singapore en Thailand de belangrijkste reismarkten voor Indonesië. Daarom is het ministerie begonnen om Bali op de markt te brengen als een ideale vakantiebestemming, om toeristen uit de 3 buurlanden aan te trekken.

Het Cambodjaanse Ministerie van Toerisme vermeldde dat Cambodja in de eerste vijf maanden van dit jaar 217,038 Zuidoost-Aziatische toeristen had aangetrokken, waarvan bijna de helft door Vietnamese toeristen.

De voorzitter van het PATA Cambodja-hoofdstuk is van mening dat de toeristencijfers van Cambodja die zijn bijgedragen door Zuidoost-Aziatische reizigers, de toeristische bezoeken uit andere landen zullen blijven overtreffen.

Zuidoost-Aziatische landen zijn begonnen met het gebruik van digitalisering om connectiviteit en toerisme te stimuleren.

Zo ontwikkelen de Monetary Authority of Singapore en Bank of Indonesia momenteel een QR-betalingsverbinding tussen Singapore en Indonesië, waarmee consumenten in beide landen transnationale elektronische transacties en betalingen gemakkelijker en effectiever kunnen uitvoeren.

Het is ook te hopen dat dit de toeristische cijfers zal stimuleren, aangezien de invoering van lokale valuta voor bilaterale transacties wordt aangemoedigd en vergemakkelijkt.

Er zijn verschillende evenementen op hoog niveau om te bespreken over het promoten van toerisme in Zuidoost-Azië, waaronder het 40e ASEAN Tourism Forum en de 11e APEC Tourism Ministerial Meeting.

Cambodja was in januari 40 gastheer van het 2022e ASEAN-toerismeforum, een platform waar toerisme-experts en -functionarissen samen kunnen komen om toeristische trends en beste praktijken te begrijpen en te bespreken hoe toerisme duurzaam kan worden gepromoot in Zuidoost-Azië.

De 11e APEC-ministeriële bijeenkomst voor toerisme werd vorige maand in Bangkok gehouden en werd bijgewoond door de ministers van toerisme. De ministers beraadslaagden over hoe nauwer kan worden samengewerkt om het toerisme te stimuleren en tegelijkertijd gebruik te maken van digitalisering, ontwikkeling van menselijk kapitaal en duurzaamheid.

Tijdens de bijeenkomst herhaalden de deelnemers ook het belang van toerisme bij het stimuleren van economisch herstel, terwijl ze worden geconfronteerd met uitdagingen zoals de pandemie van het Coronavirus en de stijgende inflatie. Er wordt ook gehoopt dat toerisme inclusief en gelijk kan zijn voor alle rassen, geslachten, religies en leeftijdsgroepen.

Naast evenementen op hoog niveau zijn er ook reistentoonstellingen, trainingsworkshops en campagnes om Zuidoost-Azië als aantrekkelijke reisbestemming te promoten.

In september 2022 werd de 'Let's Go Malaysia Travel Fair 2022' gehouden in Phnom Penh om bekendheid te geven aan Cambodjanen en hen aan te moedigen om Maleisië te bezoeken.

De reisbeurs werd georganiseerd door Tourism Malaysia, met stands met aan toerisme gerelateerde goederen en diensten van reisbureaus en luchtvaartmaatschappijen, waaronder promotionele aanbiedingen voor reisreizen en vliegtickets.

De Philippine Travel Mart, een toeristische tentoonstelling die wordt gehouden in het SMX Convention Center Manila, biedt lokale en wereldwijde reispakketten van luchtvaartmaatschappijen, hotels en reisbureaus. Deze reispakketten zullen verschillende categorieën omvatten, namelijk cultuur, entertainment, gezondheid en welzijn en sport.

Naast het promoten van Filippijnse steden en cultuur, promoot de tentoonstelling ook naburige Zuidoost-Aziatische steden zoals Ho Chi Minh en Siem Reap.

Het Cambodjaanse Ministerie van Toerisme organiseerde in juli 2022 de tweede ASEAN-workshop voor toerismenormen, die werd bijgewoond door toerismegerelateerde partijen uit Cambodja en andere Zuidoost-Aziatische landen.

De workshop is bedoeld om deelnemers uit te rusten met de juiste vaardigheden en kennis in de toeristenindustrie, om toeristen ervaringen van wereldklasse te bieden, terwijl ze gebruikmaken van technologie en duurzaamheids- en gezondheidsmaatregelen nemen.

The Pokemon Company werkte samen met Scoot Singapore om reizigers ervaringen met Pokemon-thema te bieden.

Er zijn Pokémon-merchandise in beperkte oplage, zoals hoeden en draagtassen, die alleen aan boord en via online boekingen kunnen worden gekocht. Het interieur en de faciliteiten van het vliegtuig zijn ook versierd met Pokemon-ontwerpen.

Toerisme-experts zijn van mening dat de toeristische cijfers in Zuidoost-Azië tegen het midden van dit decennium zullen herstellen tot pre-pandemische niveaus. Dit klinkt als muziek in de oren voor toerismeafhankelijke economieën, reisleiders en toerismegerelateerde entiteiten.

Ten slotte heeft de pandemie herhaald hoe onderling verbonden en onderling afhankelijke Zuidoost-Aziatische landen met elkaar zijn, met nauwe uitwisselingen van cultuur, investeringen, mensen, goederen en diensten.

Naam schrijver: Ong Bo Yang

Profiel: http://www.linkedin.com/in/ongboyang

Biografie

Ik ben momenteel een masterstudent, met als hoofdvak Master of Science in programma- en projectmanagement aan de Universiteit van Warwick.

Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/