Reader Talkback Thailand Resultaten: Wat is er nodig om eindelijk een einde te maken aan het bloedbad op Thaise wegen?

Vrouw gewond bij ongeval op school in Sri Racha, Thailand

Het volgende is onze exclusieve wekelijkse functie waarin we onze lezers een actuele nieuwsvraag stellen en u vervolgens een week geven om deze op onze verschillende kanalen te beantwoorden, waarbij we een breed scala aan antwoorden en meningen samenstellen om aan u, onze gewaardeerde lezers, te presenteren. Hier zijn de resultaten van onze laatste vraag...

Vorige week, we hebben je het volgende gevraagd:

Wat is er nodig om eindelijk een einde te maken aan het bloedbad op de Thaise wegen?

Enige context rond deze vraag:

Er is waarschijnlijk weinig context nodig, maar op een dag nadat alleen al in Pattaya drie mensen, van wie twee buitenlanders, omkwamen bij afzonderlijke motorongelukken, we willen van onze lezers horen. Wat kan uiteindelijk stoppen ... of ernstig beteugelen ... bloedbad op Thaise wegen die leidt tot duizenden doden en gewonden? Deze volgde gisteren ook een ongeluk met een minibusje in Khon Kaen waarbij acht marktverkopers omkwamen, allemaal vrouwen, die naar een tempel gingen.

Dit is wat u, onze lezers, te zeggen had toen onze redacteuren enkele van de meest uiteenlopende reacties selecteerden om verschillende standpunten te benadrukken. duidelijk, metOmdat we hier niet ieders mening kunnen plaatsen, hebben we een aantal van de meest uiteenlopende meningen geselecteerd. Zoals altijd zijn de onderstaande meningen en uitspraken van de lezer en komen deze mogelijk niet overeen met die van TPN-media. Er zijn alleen kleine wijzigingen aangebracht voor spelling en grammatica:

-=-=-=-=-=-=-=-

Richard A-In mijn ruim 45 jaar autorijden in Thailand heb ik allerlei rampen gezien en betwijfel ik of het ooit zal verbeteren. Er is gewoon geen goede training of handhaving van regels en wetten.

–=-=–=-=-=-=-=-=

Johan H-Dronken rijden, krijgen ze iets terug van verzekeringsmaatschappijen? Laat de chauffeurs (als ze het overleven) door de neus betalen. Er moeten veel hardere gevolgen zijn, de RTP en het rechtssysteem helpen niet.

-=-=-=-=-=-=

Titus R-Nou, dat is niet makkelijk om in korte tijd te doen. Maar als de politie echt actief wordt tegen alle buitensporige motor- en autobestuurders, tegen al degenen die hun motorfietsen en scooters in helse machines veranderen, tegen roodlichtzondaars, tegen eenrichtingsverkeer en overtredingen van de veiligheidslijn, evenals tegen degenen die geloven als ze op trottoirs rijden, zonder kentekenplaten en zonder lichten rijden, is dat een onbeduidende overtreding. De problemen zijn zo divers dat ze waarschijnlijk over 20 jaar niet opgelost zullen zijn, maar de overheid zou de politie moeten opvoeren, goed betalen en strikte richtlijnen geven om eindelijk een einde te maken aan dit onaangename en helaas dagelijkse bloedbad op straat. Daders zouden in een database moeten worden vastgelegd. Na herhaalde overtredingen het voertuig in beslag nemen en een psychologische geschiktheidstest bestellen!

-=-=-=-=-=-=-

Graham-In antwoord op uw verzoek van lezers die hier al 12 jaar in Pattaya wonen, kan ik alleen maar zeggen dat er niets is veranderd met betrekking tot sterfgevallen op de weg.

Gespecificeerd zijn de belangrijkste oorzaken / preventieve maatregelen die nodig zijn: -
aa) Snelheidscamera's gekoppeld aan een database met voertuigregistraties die details van het voertuig, de eigenaar, de verzekering, de belasting en de testdatums bevat. Snelheidsovertredingen (de oorzaak van de meeste ongevallen) kunnen dan gemakkelijk snelheidsboetes EN punten op rijbewijzen identificeren en verwerken!
bb) Betere waarschuwingsborden met vermelding van "Stadssnelheidslimieten", dwz "U rijdt een stadssnelheidslimiet in". Degenen die negeren verdienen de straffen
cc) Betere verkeerspolitie
dd) Verzekering !!! Hoewel het rijexamen is vernieuwd en aanzienlijk beter is dan voorheen, is er niets veranderd aan de autoverzekering.
Het is algemeen bekend dat het verkrijgen van de behoorlijk waardeloze en bijna niets-verzekering wordt uitgedeeld in DLT-testcentra als snoep zonder enige goede controle van de eigenaar / bestuurder of het voertuig.
Tenzij het verzekeringsaspect aan de particuliere sector wordt overgedragen, verandert er niets en zullen onervaren of ongeschikte personen de minimale verzekering kunnen blijven nemen met hun "aangepaste" Isuzu-pickups (verlaagde ophanging, brede wielen die voorbij de carrosserie uitsteken, sneller gaan luidruchtige uitlaten etc.)
Aanpassingen aan het voertuig zijn in Europa niet toegestaan, tenzij het voertuig is geïnspecteerd door de verzekeringsmaatschappij, goedgekeurd door de transportautoriteit van de overheid, EN zal een forse premieverhoging met zich meebrengen.
Verzekering bij de particuliere sector betekent natuurlijk aanzienlijke verhogingen in lijn met de risico's, maar als particuliere bedrijven voertuigen inspecteren en antecedentenonderzoek doen bij eigenaar/chauffeurs voordat een verzekering wordt afgesloten, zou het bloedbad van de ene op de andere dag worden verminderd.
Als u het geld kunt betalen om een ​​voertuig te kopen, moet u het kunnen besturen en het onderhoud en de kosten betalen.
Ik herhaal dat 'verzekering' de sleutel is om het aantal verkeersdoden en ongevallen terug te dringen en de verkeersveiligheid te verbeteren.
 Met de meeste hoogachting
Graham
-=-=–=-=-=
David NI heeft in veel verschillende landen gewoond en gereden en ik denk dat Thailand enkele van de slechtste chauffeurs ter wereld heeft. Chauffeurs moeten beter opgeleid zijn en ze moeten ook alle verkeersregels respecteren.
Ik kan geen 1 km van mijn huis rijden zonder getuige te zijn van een aantal verkeersovertredingen
Als voorbeeld
1. Geen helm dragen
2. Geen kenteken en hoogstwaarschijnlijk geen verzekering
3. 's Nachts op een motorfiets rijden zonder verlichting
4. Rijden in de tegenovergestelde richting op straat
5. Roekeloze bediening van een voertuig
6. Geen aandacht besteden aan bouwborden, vooral om te vertragen
7. Minderjarige bestuurders een voertuig laten besturen
8 Uw voertuig niet volgens de wegomstandigheden gebruiken. Een typisch excuus is The
ongeval was niet mijn schuld omdat het regende en de weg nat was.
De lijst kan maar doorgaan. Niet alleen beter opgeleide chauffeurs, er moet meer politie aanwezig zijn, dus als mensen de regels overtreden, moeten ze bekeuringen krijgen. Niet alleen politie die zich richt op buitenlanders omdat ze geld hebben.
De politie moet worden geschorst als ze geld aannemen van een persoon die de wet heeft overtreden.
Tenzij de verandering van bovenaf komt, zal er niets veranderen.
Misschien als de politie voertuigen in beslag neemt zonder betaling van kaartjes, kunnen mensen hun rijgedrag veranderen.
Veel Thaise chauffeurs hebben het gevoel dat ze kunnen doen wat ze willen en deze houding moet veranderen
-=-=-=-=-=-=-=-

Patrick M-

Mijn suggestie is niet bedoeld om een ​​einde te maken aan het bloedbad op de Thaise wegen. maar om het te verminderen. Van Thailand is gemeld dat het het hoogste aantal dodelijke ongevallen met motorrijders ter wereld heeft. Hoofdletsel is de belangrijkste doodsoorzaak voor bestuurders en passagiers die betrokken zijn bij motorongevallen. Motorhelmen kunnen het aantal dodelijke slachtoffers met bijna 40% verminderen. Minder dan 50% van de motorrijders in Thailand draagt ​​een helm, terwijl slechts ongeveer 20% van de passagiers dat doet. Ongeveer 8% van de kinderen draagt ​​een helm.
In Vietnam, waar motorfietsen nog meer voorkomen dan in Thailand, meldde een onderzoek uit 2020 in Ho Chi Minh-stad dat meer dan 90% van de automobilisten in die stad een helm droeg.
De vraag is dan hoe meer motorrijders en hun passagiers een helm gaan dragen. Een oplossing die werkte voor een niet-gerelateerd probleem in Latijns-Amerika, is het ontwikkelen van een sociale norm, vergelijkbaar met de norm in Vietnam, waarin het dragen van een helm de gebruikelijke procedure is.
Er zijn een aantal manieren waarop dit kan worden bereikt. In Latijns-Amerika was het probleem dat werd aangevallen dat gezinnen te veel kinderen produceerden, wat leidde tot meer armoede. De regering wilde dat gezinnen anticonceptie gebruikten, maar de strenge katholieke verboden maakten dat moeilijk. Soaps en telenovelas zijn populair in LA, net als in Thailand. Wat producenten van de telenovelas deden, was suggesties achterlaten dat personages in de shows anticonceptie zouden gebruiken voordat ze seksuele relaties hadden. Vergelijkbare modellering van helmgebruik in Thailand tijdens soapvoorstellingen zou suggereren dat dit normaal gedrag was.
Bovendien zou de regering een reclamecampagne kunnen ontwikkelen waarin wordt gesuggereerd dat het dragen van helmen de sociale norm in Thailand was. Daarom zouden rijders die ervoor kiezen om geen helm te dragen, worden gezien als asociaal.
Kan het modelleren van normen werken in Thailand? Bedenk eens hoeveel Thais maskers hebben gedragen en maskers blijven dragen (zelfs zonder de beperkingen van de overheid). Het dragen van een masker is een sociale norm geworden in Thailand.
-=-=-=-=-=-=-
Max I-Awareness campagnes gevolgd door handhaving. Ik herinner me het verzet jaren geleden in de Verenigde Staten toen de verplichte gordelwet werd aangenomen. Sommige van de meer landelijke staten kozen ervoor om het niet af te dwingen. Pas toen de dreiging van het niet uitkeren van federale Highway-fondsen van kracht werd, was er sprake van tegenzin landelijke naleving. Wat ik wil zeggen is dat het een langdurig proces is. Na het invoeren van sancties, of het nu gaat om veiligheidsgordels, helmen of rijden onder invloed, moet er stevig worden gehandhaafd. Ik zou zeggen dat het een 20-jarig project is.
-=-=-=-=-=–

Steve K-

Hoe kan er een einde of een oplossing zijn voor een probleem waar alleen maar over gesproken is?
Niets zal ooit veranderen totdat de bevoegdheden om het daadwerkelijk te laten gebeuren.
-=-=-=-=-=-
Tara R-Gebeurt niet, maar Thais zijn blij om hetzelfde nutteloze stoffen masker te dragen dat ze in weken niet hebben gewassen terwijl ze alleen rijden, dronken, de verkeerde kant op, te snel en zonder helm zonder lichten.

-=-=-=-=-=-

Frankie D-

Chauffeurs moeten ophouden egoïstisch te zijn en moeten beginnen te erkennen dat ze niet de enigen op de weg zijn.
Weg etiquette!
-=-=–=-=-=-
Jimmy S-Het veranderen van de snelwegsnelheid van 120 naar 100 zal waarschijnlijk meer ongelukken veroorzaken. Er zullen veel geïrriteerde mensen zijn, ik ga donderdag en doe meestal het grootste deel van de reis op 120, dit zal het een stuk moeilijker maken om er te komen
-=-=-=-=-=-
Robert U-Het zou jaren van actieve handhaving en educatie vergen voordat er iets zou veranderen.
-==-=-==-=
Robert B-Leer de mensen hoe ze goed moeten rijden, zorg dat ze allemaal lessen hebben en een rijbewijs halen
-=-=-=-=-=-=
Andre L-Verplichte helm voor iedereen, indien nodig door de overheid gefinancierd, en een goede onderwijslicentie
-=-=-=-=–=-
David A-Er is geen snelle oplossing. Kinderen moeten opvoeden en dit koppelen aan consistente handhaving en veiligere wegen. Dat gezegd hebbende, zouden ze het op zijn minst heel snel kunnen halveren als er een echt verlangen was.
-=-==-=-==-=

Geen kans gehad om te bellen? Vertel het ons op onze sociale-mediakanalen, in de reacties hieronder, of als je liever hebt dat je reactie privé is, mail ons dan op Pattayanewseditor@gmail.com. Een veilige week gewenst en tot snel!

Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/