Tourism Authority of Thailand versterkt aanwezigheid op de markt in het Midden-Oosten om het toerisme naar Thailand te stimuleren

Bangkok, 17 mei 2022 -

  De Tourism Authority of Thailand (TAT) versterkt de aanwezigheid van Thailand als de favoriete toeristische bestemming onder reizigers in het Midden-Oosten om de interesse te wekken om terug te keren naar Thailand in de post-COVID-19-situatie.

Dit is tot stand gekomen door de recente deelname aan de Arabian Travel Market (ATM) 2022, de nieuwste samenwerkingen met Qatar Airways en Almosafer – een van de drie grootste online reisbureaus in de regio, en een aantal marketing- en promotieactiviteiten.

TAT leidde een Thaise delegatie die 18 hotels, drie ziekenhuizen, twee reisbureaus en één themapark omvatte om deel te nemen aan de ATM 2022, gehouden op 9-12 mei in Dubai, Verenigde Arabische Emiraten. Tijdens het vierdaagse evenement had de Thaise delegatie elk gemiddeld 128 zakelijke afspraken, of meer dan 3,000 sessies samen. Dit zal naar verwachting het toerisme van de markt in het Midden-Oosten naar Thailand stimuleren en ongeveer een miljard Baht-inkomsten genereren voor 2022.

De heer Chattan Kunjara Na Ayudhya, plaatsvervangend gouverneur van TAT voor internationale marketing - Europa, Afrika, het Midden-Oosten en Amerika, zei: "De interesse om terug te keren naar Thailand neemt toe, en dit is zeker een teken dat de markt zich snel herstelde na de COVID-19-situatie. Thailand's focus bij ATM 2022 lag op zakendoen met het hogere marktsegment, zoals gezinnen, medische behandelgroepen en de nieuwe sector van vrouwen die alleen reizen om te winkelen, schoonheidsbehandelingen en andere soortgelijke activiteiten.

Bij ATM 2022 werkte TAT samen met Qatar Airways om een ​​speciale verkoopactie te lanceren die bedoeld was om reizigers uit Saoedi-Arabië, Qatar en Koeweit van half mei tot juni 2022 naar Thailand te laten reizen. De twee partijen waren ook in gesprek over samenwerking in een wereldwijde campagne om reizigers uit Europa aan te moedigen om van 2022 november tot 21 december de FIFA Wereldbeker 18 bij te wonen om Thailand na de wedstrijd te bezoeken. Naar verwachting wordt hierover in oktober een memorandum van samenwerking getekend.

Ondertussen introduceerde TAT bij ATM 2022 een toeristische promotiecampagne in samenwerking met de Dubai Police Privilege Card of Esaad Card, een loyaliteitsprogramma voor overheidspersoneel onder de Dubai Police. Speciale kortingen op goederen en diensten op meer dan 300 locaties in Thailand - voornamelijk hotels, ziekenhuizen, spa's, warenhuizen en toeristische attracties - zullen worden aangeboden aan 240,000 Esaad-kaarthouders.

Tijdens de missie van afgelopen week naar het Midden-Oosten maakte TAT ook van de gelegenheid gebruik om haar aanwezigheid op de markt van Saoedi-Arabië te versterken door de ondertekening van een memorandum van samenwerking (MOC) met Almosafer, het grootste online reisbureau (OTA) in Saoedi-Arabië en Koeweit, evenals een van de drie grootste OTA's in het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

De MOC-ondertekeningsceremonie op 15 mei tussen de heer Chattan van TAT en de uitvoerend vice-president van Almosafer, de heer Muzammil Ahussain, werd bijgewoond door ZE de heer Phiphat Ratchakitprakarn, de Thaise minister van Toerisme en Sport.

De overeenkomst tussen TAT en Almosafer is bedoeld om het toerisme tussen Thailand en de landen van de Gulf Cooperation Council (GCC) te stimuleren. Het belangrijkste doel is het promoten en ontwikkelen van hoogwaardige toeristische ervaringen in Thailand voor bezoekers van de GCC met een focus op belangrijke nichemarkten zoals sporttoerisme, luxetoerisme en gezondheids- en wellnesstoerisme. Thailand is een populaire bestemming onder GCC-reizigers, met name die uit Saoedi-Arabië en Koeweit, waar het respectievelijk in de top vijf en de top negen van internationale bestemmingen staat.

De ondertekening van het MOC tussen TAT en Almosafer komt na 9 maart 2022, toen Saoedi-Arabië zijn onderdanen begon toe te staan ​​Thailand opnieuw te bezoeken. Almosafer zei dat het sindsdien een enorme groei had doorgemaakt in de belangstelling voor reizen naar Thailand vanuit Saoedi-Arabië. Het aantal zoekopdrachten naar toeristische informatie over Thailand op haar website steeg met meer dan 470% vanaf januari 2022 en met meer dan 1,100% in de eerste twee weken van mei in vergelijking met het eerste kwartaal van 2022.

Vóór de COVID-19-situatie bezochten jaarlijks meer dan 533,000 toeristen uit het Midden-Oosten Thailand, goed voor meer dan 41.3 miljard Baht aan inkomsten uit toerisme. Reizigers uit het Midden-Oosten worden beschouwd als een van de groepen met de meeste uitgaven, met een gemiddelde reisuitgaven van 75,000 Baht per persoon. Normaal gesproken reizen ze in een grote familiegroep, maar ze bezoeken Thailand meestal in juli en augustus. Vanuit de regio zijn de grootste bronmarkten voor Thailand de VAE, Koeweit, Bahrein en Qatar.

Het voorgaande is een persbericht gepubliceerd met volledige toestemming en autorisatie van de organisatie(s) vermeld in het PR-materiaal en TPN-media. De uitspraken, gedachten en meningen van de bij het persbericht betrokken organisatie zijn geheel van henzelf en hoeven niet per se die van TPN media en haar medewerkers weer te geven.

Inschrijven
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/