Zowel klanten als bedrijfseigenaren zijn niet blij met de regel 'alleen bezorgen' van winkelcentrumrestaurants, beweren dat het onzinnig is

FOTO: INN Nieuws

Nationaal –

De controversiële regels voor voedselbezorging van de overheid voor restaurants in winkelcentra hebben geleid tot protest van klanten en restaurantexploitanten, die beweren dat de regels de zaken te ingewikkeld maken en de klanten niet bevallen.

Restaurants in warenhuizen en winkelcentra in de maximale en strikt gecontroleerde gebieden, momenteel 29 provincies in Thailand, zijn vanaf gisteren, 3 augustus, weer actief, alleen voor bezorgdiensten. Dit lijkt misschien de bezorg- en restaurantbedrijven te helpen, maar het bevel heeft bij het publiek vragen opgeroepen of het een functionele preventieve maatregel was om de uitbraak van Covid-19 te verminderen.

Voorheen werden restaurants in winkelcentra twee weken lang volledig gesloten, hoewel restaurants buiten winkelcentra open konden gaan voor bezorging en afhaalmaaltijden.

Nu zijn restaurants in winkelcentra open, maar ALLEEN voor bezorging, en klanten mogen niet zelf afhalen. Ja, ook als de klant recht voor het restaurant staat, moet hij gebruik maken van een bezorgservice om de bestelling te verwerken.

Veel ondernemers waren van mening dat de maatregel hun financiële situatie niet ten goede kwam, omdat ze nog steeds onnodig moeten betalen voor de kosten van het bezorgbedrijf. Als ze klanten hun bestelling of bestelling gewoon aan de balie zouden laten afhalen, zou dat volgens ondernemers geld besparen op de kosten van het bezorgbedrijf. Bovendien heeft niet iedereen gemakkelijk toegang tot applicaties voor voedselbezorging. De maatregel zelf voldeed ook niet aan de levensstijl van klanten tijdens de uitbraak.

FOTO: Prachachat

Restaurantexploitanten waren ook niet van mening dat de versoepeling van de doorverkoop van voedsel voor uitsluitend leveringsdoeleinden hun financiële last aanzienlijk zou verlichten nadat ze in sommige gebieden, zoals Bangkok, maandenlang gesloten waren om te dineren. Velen hebben zelfs besloten om gesloten te blijven totdat de regels verder versoepelen.

Een van de grootste klachten, vooral op Thaise sociale media, was dat klanten in geen geval zelf konden bestellen en afhalen. In plaats daarvan zou de klant, die vaak voor een winkel stond en niet op de hoogte was van het beleid, te horen krijgen dat hij via een bezorgbedrijf als GRAB moest bestellen en moest wachten tot de bestelling was verwerkt, er doorheen was gegaan, de chauffeur bij de winkel was gearriveerd en dan aan hen overhandigen-direct voor de winkel. Dit zou het proces van het kopen van een snelle maaltijd veel langer maken, en bovendien MEER mensen toevoegen aan een interactie met de toevoeging van de bezorger.

Ondanks de publieke verontwaardiging drong het Center for Covid-19 Situation Administration (CCSA) vandaag, 4 augustus, erop aan dat de maatregelen ongewijzigd zouden blijven, redenerend dat een dergelijke versoepeling druk verkeer in warenhuizen en restaurants kan veroorzaken, wat kan leiden tot meer interacties en onnodige reizen tussen klanten. De CCSA verklaarde zich zorgen te maken als restaurants in winkelcentra afhaalmaaltijden zouden mogen aanbieden, mensen zouden zich verzamelen en door de winkelcentra dwalen.

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=–=–=–=–==-

Vergeet je niet te abonneren op onze nieuwsbrief en ontvang al ons nieuws in één spamvrije dagelijkse e-mail Klik hier!OF, vul hieronder je e-mailadres in!

Steun The Pattaya News in 2021!

Volg ons op Facebook, Twitter, Google Nieuws, Instagram, Tiktok, YouTube, Pinterest, Flipboardof Tumblr

Ga met ons mee op LINE voor het verbreken van waarschuwingen!

Discussieer mee in onze Facebook-groep https://www.facebook.com/groups/438849630140035/of in de reacties hieronder.

Wilt u bij ons adverteren of informeren over het promoten van uw bedrijf, evenement, goed doel of sportevenement? E-mail ons op Pattayanewseditor@gmail.com

Heeft u een algemene nieuwstip, persbericht, vraag, opmerking, etc? Wij zijn niet geïnteresseerd in SEO-voorstellen. Mail ons op Pattayanewseditor@gmail.com

 

Verzending
user review
0 (0 stemmen)
Inschrijven
Nee Meechukhun
National News Writer bij The Pattaya News van september 2020 tot oktober 2022. Nop is geboren en getogen in Bangkok en vertelt graag verhalen over haar geboortestad door middel van haar woorden en foto's. Haar educatieve ervaring in de Verenigde Staten en haar passie voor journalistiek hebben haar oprechte interesse in de samenleving, politiek, onderwijs, cultuur en kunst gevormd.