Het volgende is een persbericht van Affluent Creation, hun uitspraken zijn geheel van henzelf.
Thaise acteurs zoals Mario Mauer, Nonkel Chanon, en Golf Kanawut hebben op internationale schaal miljoenen volgers verzameld via sociale media. Alle drie hebben ze een stevige schare fans opgebouwd, niet alleen in Thailand, maar ook in China, Indonesië, Vietnam, Maleisië, Singapore en zelfs Zuid-Korea.
Dankzij technologische vooruitgang, zoals ultrasnelle internetsnelheden die worden gekenmerkt door 5G-compatibele smartphones en tablets, hebben streaming en connectiviteit de wereld kleiner en veel wereldwijde inhoud toegankelijker gemaakt. Thaise dramaseries en films maken nu een sterke indruk in het buitenland en creëren hun eigen enorme cult-aanhang die wedijvert met die van K-Pop-muziek en K-dramafans.
In de Filipijnen, een land dat erom bekend staat de internationale popcultuur als geen ander te omarmen, is de populariteit van Thaise beroemdheden tot ongekende hoogte gestegen.
Mario Mauer is een goed voorbeeld.
In 2011 werd Mario gelanceerd door een internationaal bureau voor beroemdheden, PUBLICITYASIA, voor een regionaal publiek. Het bureau blijft hem vertegenwoordigen voor commerciële contracten in het buitenland en werkt nu aan een deal om de 32-jarige acteur dichter bij Hollywood te brengen.
"Mario's populariteit in de Aziatische regio is ongekend", zegt Joyce A. Ramirez, een langdurige projectmedewerker en PR-vertegenwoordiger van de acteur. 'Hij is als een goede wijn die steeds beter wordt. Sterker nog, hij lijkt nooit ouder te worden.”
In Mario's voetsporen treden is Chanon "Nonkul" Santinatornkul. De 24-jarige jonge acteur is vooral bekend vanwege zijn doorbraakrol in 'Bad Genius' uit 2017. De tienerroofthriller wordt beschouwd als de meest internationaal succesvolle Thaise film ooit, met een brutowinst van meer dan $ 42 miljoen aan de wereldwijde kassa.
Zelfs voordat hij acteur werd, 23 jaar oud Golf Kanawut was al een veelgevraagd model in Bangkok en verscheen in verschillende tijdschriftomslagen. Maar het was de rol van Gulf in TharnType The Series, een bewerking van een populaire Thaise webroman, die hem tot een internationale favoriet bij fans maakte.
Alle drie de Thaise spelers zijn onlangs gelanceerd door TNT, een prepaid mobiel merk onder Smart Communications, het grootste telecombedrijf van de Filipijnen.
"De verhuizing van TNT komt doordat meer Filippino's grote fans van Thaise series en films zijn geworden en hebben toegegeven aan de zogenaamde Thai Invasion, een term die wordt gebruikt om het fenomeen van de groeiende bekendheid van Thailand in de internationale popcultuur te beschrijven", zegt Jane Jimenez. Basas, SVP en hoofd Consumer Wireless Business bij Smart Communications.
Als onderdeel van de campagne waren Mario, Nonkul en Gulf headliner op een virtuele fanbijeenkomst in de Filippijnen. Nagesynchroniseerd als "TNTCON2021", werd het evenement meteen de nr. 1 wereldwijd trending topic op social media en ook trending nr. 1 in Thailand.
Technologie heeft het inderdaad mogelijk gemaakt voor Mario, Nonkul en Gulf om in een virtuele ruimte met hun fans te communiceren. Hoewel reisbeperkingen hun mogelijkheden hebben beperkt om hun Filippijnse fans fysiek te ontmoeten en te begroeten, zijn ze alle drie blij hun fans weer te ontmoeten in een land dat hen van harte heeft omarmd als het hunne.