Volgens boekingsgegevens van Agoda wordt Thailand opnieuw de op één na populairste bestemming voor Chinese reizigers, na Japan, tijdens de Nationale Dag van de Gouden Week van 1-7 oktober, een van de drukste reisperiodes van het land.
Bangkok behoudt zijn positie als de beste Thaise bestemming voor het derde achtereenvolgende jaar, waarbij Phuket en Chiang Mai strijden om de tweede en derde plaats.
Chinezen houden van de kustschoonheid van Thailand, met steden en eilanden in het zuiden die zeven van de tien meest populaire Thaise bestemmingen vertegenwoordigen. Na Phuket omvat de lijst Koh Samui (nr. 10), Pattaya (4), Krabi (5), Koh Lanta (6), Hua Hin en Cha-am (7) en Koh Lipe (8).
Een van de belangrijkste factoren die Chinezen beïnvloeden om in Thailand te komen reizen, zijn de relatief lage kosten. De Thaise regering heeft de periode voor gratis visa-on-arrival voor Chinezen verlengd tot eind april.
Tijdens de Gouden Week van de Nationale Dag, genieten veel Chinezen van verschillende vrijetijdsactiviteiten, waaronder reizen naar het buitenland.
Na Japan en Thailand geven ze de voorkeur aan Hong Kong, Taiwan en de Filippijnen. Singapore sprong dit jaar op de top 10 op de zevende plaats, terwijl Maleisië sinds 2017 op de achtste plaats staat.
De Filippijnen overtreffen Zuid-Korea, hoewel Vietnam is blijven dalen van de vijfde plaats in 2017 naar de 10e dit jaar.
Bron: Agoda