Pattaya-
Gisteren, 17 juli 2019, toonde een video-opname op sociale media (hieronder) dat verschillende exploitanten van openbaar vervoer in een korte fysieke en verbale handgemeen verwikkeld raakten op de parkeerplaats van de Bali Hai-pier, naar verluidt ruzie over klanten.
Vorige week merkten ambtenaren van het stadhuis op dat de situatie op de pier niet goed was en werkten ze aan een plan met ambtenaren van Bali Hai om het probleem op te lossen. Het incident van gisteren zal waarschijnlijk leiden tot een snellere uitvoering van het plan.
Volgens lokale functionarissen gaat het om ruzies tussen verschillende facties, waaronder tourbusoperators, minibuschauffeurs, baht-buschauffeurs, personeel van motortaxi's en privétaxi's en voertuigen. De meerderheid van deze chauffeurs heeft volgens Bali Hai-functionarissen geen juiste vergunningen om op de pier te werken.
Het handgemeen dat op video werd vastgelegd, werd naar verluidt snel opgelost door de veiligheidsagenten van Bali Hai en lokale functionarissen, maar heeft echter meer licht gebracht op een probleem dat volgens het stadhuis vastbesloten is op te lossen.