Pattaya-
Gisteren, 17 juli 2019, liet een video opgenomen op sociale media (hieronder) zien dat verschillende exploitanten van openbaar vervoer in een kort fysiek en verbaal handgemeen terechtkwamen op de parkeerplaats van de Bali Hai-pier, naar verluidt ruzie makend over klanten.
Vorige week merkten ambtenaren van het stadhuis op dat de situatie op de pier niet goed was en werkten ze samen met ambtenaren van Bali Hai aan een plan om het probleem op te lossen. Het incident van gisteren zal waarschijnlijk leiden tot een snellere uitvoering van het plan.
De kwestie is volgens lokale functionarissen ruzie tussen verschillende facties, waaronder tourbusbedrijven, minibuschauffeurs, baht-buschauffeurs, personeel van motortaxistandplaatsen en privétaxi's en voertuigen. Volgens functionarissen van Bali Hai beschikt het merendeel van deze chauffeurs niet over de juiste vergunningen om op de pier te mogen werken.
Het op video vastgelegde handgemeen zou snel zijn opgelost door de maritieme veiligheidsfunctionarissen van Bali Hai en lokale functionarissen. Het heeft echter nog meer licht gebracht op een probleem dat volgens het gemeentehuis vastbesloten is op te lossen.