De Indonesische app Go-Jek heeft woensdag officieel zijn activiteiten in Thailand gelanceerd als onderdeel van zijn uitbreiding naar Zuidoost-Azië.
Onder de merknaam GET werkt Go-Jek samen met een in Thailand gevestigd team onder leiding van CEO Pinya Nittayakasetwat. De stap is vergelijkbaar met de uitbreiding van Go-Jek naar Vietnam vorig jaar met Go-Viet, de eerste aanwezigheid buiten Indonesië.
"We waren onder de indruk van de manier waarop Go-Jek de levens van Indonesische mensen beïnvloedde, dus we willen dezelfde impact naar Thailand brengen", vertelde Pinya aan de pers tijdens de lancering van GET in Bangkok.
Hij zei dat Go-Jek de financiering en technologie van GET steunde, terwijl zijn bedrijf de lokale kennis leverde die nodig is voor groei. Hij weigerde echter in detail te treden over hoeveel Go-Jek in GET had geïnvesteerd.
Oprichter en CEO van Go-Jek Nadiem Makarim zei dat de uitbreiding naar Thailand een geweldige kans was voor de Indonesische dienst, aangezien beide landen vergelijkbare kenmerken deelden.
“Thais gebruiken motorfietsen om zich te verplaatsen, net zoals wij dat in Indonesië doen”, zei hij. “We delen ook een soortgelijke passie voor eten, dus we denken dat [uitbreiden naar] Thailand een geweldige kans voor ons is.”
Momenteel biedt de Thaise taxi-app drie diensten aan zijn klanten: motortaxi's, voedselbezorging en directe koeriersdiensten. Het heeft ook 2 miljoen transacties voltooid en heeft 10,000 chauffeurs met licentie in 41 districten in Bangkok.
Pinya voegde eraan toe dat de app een betalingssysteem zou bieden genaamd GET pay, dat “zeer binnenkort” girale transacties mogelijk zou maken.