BANGKOK — De Japanse discountwinkelketen Don Quijote begint vrijdag aan een golf van Aziatische expansie met de lancering van een winkelcomplex in Bangkok, met als doel het aantal overzeese winkels te verhogen van nu 200 naar 41.
Er zijn plannen om ook winkels te openen in Hong Kong, Taiwan, de Filippijnen en Maleisië, zei Koji Ohara, president en CEO van ketenexploitant Pan Pacific International Holdings, woensdag.
De Donki Mall Thonglor, gelegen in een luxe woonwijk van Bangkok, zal in eerste instantie 34 huurders huisvesten, verankerd door het discountwinkelmerk Don Don Donki van Pan Pacific. Ohara verwacht een jaarlijkse omzet van 2 miljard yen (18 miljoen dollar) bij de eerste Don Don Donki in Thailand.
"Thailand is het meest verhandelbare land in Zuidoost-Azië", zei Takao Yasuda, oprichter en hoogste adviseur bij Pan Pacific, woensdag. "We zullen blijven onderzoeken om hier meerdere winkels te openen."
Het ongeveer 28,000 vierkante meter grote winkelcentrum zal worden geëxploiteerd door een joint venture tussen Pan Pacific, de Thaise verfmaker TOA-groep en een lokale dochteronderneming van een Japanse parkeerontwikkelaar.
Thailand is de derde buitenlandse expansie van Pan Pacific, na de VS en Singapore. Japan ontving in 1 meer dan 2018 miljoen Thaise toeristen, en veel van deze mensen kochten souvenirs zoals snoep en make-up in Don Quijote-winkels, die tot laat open blijven.