Thailand is nu 's werelds leider in gebruikers van mobiel bankieren, terwijl de weg naar Thailand 4.0 doorgaat

Volgens een recent rapport stond Thailand bekend als de wereldleider op het gebied van gebruikers van mobiel bankieren. Volgens het Global Digital Report 2019 was de regio de tweede wat betreft eigendom van cryptocurrency en de derde wat betreft mobiele handel. Het rapport werd uitgevoerd door een groot platform voor beheer van sociale media en een wereldwijd bureau.

Uit het Global Digital Report 2019 bleek dat er 49 miljoen mobiele gebruikers van sociale media in Thailand zijn, of 71% penetratie van mobiele gebruikers, en 51 miljoen actieve internetgebruikers van sociale media.

Er zijn 92 miljoen mobiele abonnees, 133% penetratie en 55 miljoen actieve mobiele internetgebruikers.

Het rapport plaatst Thailand bovenaan de wereldwijde ranglijst van toegang tot internetbankieren, met 74% van de bevolking, gevolgd door Zweden (71%) en Turkije (68%). Het wereldwijde gemiddelde was 41%.

Thailand stond op de tweede plaats met 9.9% van de internetgebruikers die cryptocurrency bezitten, achter alleen Zuid-Afrika met 10.7%, terwijl Indonesië de derde plaats was met 9.5%. Het wereldwijde gemiddelde was 5.5%.
Wat betreft mobiele handel staat Thailand op de derde plaats met 71% van de internetgebruikers die iets online kopen via hun mobiele telefoon, alleen achter Indonesië (76%) en China (74%). Het wereldwijde gemiddelde was 55%.

Thailand staat op de vijfde plaats in e-commerce met 80% van de internetgebruikers die iets online kochten via elk apparaat, gevolgd door Indonesië (86%), China (82%), Duitsland (81%), het VK (81%) en wereldwijd ( 75%).

In termen van e-commerce gemiddelde uitgaven per gebruiker (ARPU), rapporteerde Thailand een schamele $ 100, vergeleken met een wereldwijd gemiddelde van $ 634.

Thailand staat op de vijfde plaats met een mobiele portemonnee, met 41%, na Zuid-Korea (55%), Denemarken (53%), Kenia (49%) en China (48%). Het wereldwijde gemiddelde is 37%.

Voor de tijd die per dag op sociale media wordt doorgebracht, staat Thailand op de achtste plaats met 3.11 uur, met de top drie van de Filippijnen (4.12), Brazilië (3.34) en Colombia (3.31), terwijl het wereldwijde gemiddelde 2.16 uur is.

Thailand stond met 74% op de achtste plaats op het gebied van sociale media, achter de VAE (99%), Taiwan (89%) en Zuid-Korea (85%), terwijl het wereldwijde gemiddelde 45% is.

Uit het wereldwijde onderzoek op basis van gebruikers van 16-64 jaar in het tweede en derde kwartaal blijkt dat de top vijf van meest actieve sociale media en messenger-platforms voor internetgebruikers 's werelds grootste sociale-mediaplatform is (93%), gevolgd door 's werelds grootste video-sharing platform (91%).

De gemiddelde dagelijkse tijd die het land op internet via welk apparaat dan ook doorbrengt, is 9.11 uur, met 3.44 uur tv-kijken (uitzending, streaming en video-on-demand) en 1.30 uur luisteren naar streaming muziek.

De bevindingen van dit rapport zijn in lijn met de bevindingen van het ministerie van Digitale Economie en Samenleving (DE).

Eerder dit jaar meldde OpenGov Asia dat de DE had onthuld dat de Thaise e-commerce het meest groeide in ASEAN met veranderingen in het consumentengedrag in 2018, en schatte dat de waarde zou oplopen tot 3.2 biljoen baht.

Het aantal internetgebruikers in Thailand is het afgelopen decennium verviervoudigd. Bovendien zijn veel Thais-Internationale platforms gegroeid om het aantal online shoppers te ondersteunen, samen met een toenemend vertrouwen in e-Payment en snellere logistiek en bezorgdiensten.
Trends tonen aan dat de groei zal aanhouden met de komst van 5G, waardoor nieuwe innovaties ontstaan ​​die de levenskwaliteit van consumenten zullen verbeteren.

Deze trend is veelbelovend voor de Thailand 4.0-doelen van de regio, onderdeel van de voortdurende inspanningen van de regering voor digitale transformatie die aanvragers van over de hele wereld aantrekken.
De eerste doelstelling van Thailand 4.0 is het verzekeren van economische welvaart.

Met dit doel wil de regering een op waarde gebaseerde economie creëren die wordt aangedreven door innovatie, technologie en creativiteit. Het model heeft tot doel de uitgaven voor onderzoek en ontwikkeling te verhogen tot 4% van het BBP, de economische groei binnen 5 jaar te verhogen tot 6-5% en het nationaal inkomen per hoofd van de bevolking te verhogen van 5,470 USD in 2014 tot 15,000 USD in 2032.

De bevindingen van het eerder genoemde rapport laten zien dat Thailand goed op weg is om zijn Thailand 4.0-initiatieven te realiseren; de positieve digitale ranglijst zal de economische welvaartsdoelstellingen van Thailand helpen waarborgen.

 

Inschrijven
BRONhttps://www.opengovasia.com/thailand-4-0-on-road-to-sucess/
Adam Judd
De heer Adam Judd is de mede-eigenaar van TPN Media sinds december 2017. Hij komt oorspronkelijk uit Washington DC, Amerika, maar heeft ook in Dallas, Sarasota en Portsmouth gewoond. Zijn achtergrond ligt in detailhandel, HR en operationeel management, en hij schrijft al vele jaren over nieuws en Thailand. Hij woont al meer dan negen jaar in Pattaya als fulltime inwoner, is lokaal goed bekend en bezoekt het land al meer dan tien jaar als een regelmatige bezoeker. Zijn volledige contactgegevens, inclusief contactgegevens van het kantoor, zijn te vinden op onze contactpagina hieronder. Verhalen kunt u een e-mail sturen naar Editor@ThePattayanews.com Over ons: https://thepattayanews.com/about-us/ Neem contact met ons op: https://thepattayanews.com/contact-us/